کد خبر: ۱۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 19
اخیراً مایکروسافت تغییراتی برای حلقه Skip Ahead ایجاد کرده و شناسه شاخه‌ی رداستون 5 را تغییر داده که نشان دهنده‌ی آن است که به‌روزرسانی بزرگ بعدی تقریبا آماده و در راه است. همچنین احتمالاً این شرکت برنامه‌هایی برای اضافه کردن چند قابلیت‌ هیجان‌انگیز دیگر به برنامه‌ی مایکروسافت اج داشته باشد.

به گزارش آی تابناک : مدتی طولانی است که مایکروسافت در حال کار بر روی برنامه‌ی اج بوده است و با این‌که این نرم‌افزار کارهای اولیه را به‌خوبی انجام می‌دهد، هنوز هم کاستی‌های زیادی در قابلیت‌های پیشرفته دارد. این‌گونه به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن چند قابلیت مهیج  در به‌روزرسانی نهایی رداستون 5 باشد. قابلیت‌های جدیدی که به مایکروسافت اج خواهند آمد عبارتند از: امکان تعیین یک صفحه‌ی دلخواه برای تب جدید، امکان نمایش و یا پنهان کردن نوار آدرس‌های مورد علاقه (Favorite) و همچنین امکان تعیین یک آدرس URL دلخواه برای تب خانگی (Home). تمامی این ویژگی‌ها توسط ویرایشگر Policy فاش شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که احتمالا به زودی در بیلدهای اینسایدرها و سپس در نسخه‌ی نهایی در دسترس قرار گیرند.

تاکنون کاربران انتخاب چندانی برای تعیین صفحه‌ی پیش‌فرض در تب جدید نداشته‌اند، ولی با به‌روزرسانی پیش رو برای اج، مایکروسافت به کاربران اجازه خواهد داد که صفحات دلخواه خود را برای تب جدید انتخاب کنند. در حال حاضر حتی چنانچه در قسمت تنظیمات Policy  گزینه مربوطه را انتخاب کنید، این قابلیت عمل نخواهد کرد. اما این ویژگی‌ می‌بایست در بیلدهای بعدی و با فعال شدن توسط مایکروسافت در دسترس قرار گیرد.

قابلیت بعدی که به مایکروسافت اج خواهد آمد، امکان نمایش و یا پنهان کردن نوار آدرس‌های مورد علاقه (Favorite Bar) در هنگام پیمایش اینترنت است. در حال حاضر مایکروسافت اج نوار آدرس‌های مورد علاقه را صرفاً در تب جدید نمایش می‌دهد و به محض آن‌که کاربر وب‌سایت جدیدی را باز می‌کند این نوار از دسترس خارج می‌شود. در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت به کاربران اجازه داده خواهد شد که این نوار را حتی در هنگام باز کردن صفحه‌ی شروع پنهان کنند. این قابلیت مشابه آنچه در گوگل کروم است خواهد‌ بود. این موضوع به کاربران امکان کنترل بیشتر بر روی نوار Favorites را می‌دهد و به آنها اجازه خواهد داد که به سایت‌های منتخب خود به‌سادگی دسترسی داشته باشند.

قابلیت آخر به کاربران اجازه می‌دهد که یک وب‌سایت دلخواه را برای دکمه‌ی صفحه‌ی خانگی  انتخاب کنند. هم اکنون مایکروسافت اج تنها به کاربران اجازه می‌دهد که با فشردن دکمه‌ی Home به صفحه‌ی آغازین بازگردند. اگرچه با به‌روزرسانی پیش رو (RS5) مایکروسافت به کاربران اجازه خواهد داد که یک صفحه‌ی دلخواه را برای کلید Home انتخاب کنند. برای مثال کاربران خواهند‌ توانست بینگ را به‌عنوان URL انتخاب کنند، هنگامی که بر روی کلید Home کلیک می‌کنند اج آنها را به جای صفحه‌ی شروع، به صفحه‌ی بینگ هدایت خواهد کرد.

این ویژگی‌ها در بیلد حلقه‌ی Fast به شماره 17713 فعال نشده‌اند ولی در بیلدهای بعدی فعال خواهند شد. هم‌اکنون ما در مورد زمان فعال شدن آن‌ها مطمئن نیستیم اما این تغییرات حتماً مایکرسافت اج را بهتر و برای مشتریان مفیدتر خواهد کرد.



منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار