کد خبر: ۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 14
بر اساس گزارشاتی که امروز منتشر شده است بنیانگذار شرکت اچ تی سی سازنده گوشی های موبایل در تایوان «شر ونگ» - Cher Wnag – از سوی برخی اعضای کلیسای تحت حمایت خود مورد سوء استفاده و کلاه برداری میلیون دلاری قرار گرفته ست. هنوز شرکت اچ تی سی در مورد این مسئله هیچ اظهار نظری نکرده است.

بر اساس گزارشاتی که امروز منتشر شده است بنیانگذار شرکت اچ تی سی سازنده گوشی های موبایل در تایوان «شر ونگ» -
Cher Wnag – از سوی برخی اعضای کلیسای تحت حمایت خود مورد سوء استفاده و کلاه برداری میلیون دلاری قرار گرفته ست. هنوز شرکت اچ تی سی در مورد این مسئله هیچ اظهار نظری نکرده است.

روزنامه چینی زبان World-Journal که در ایالات متحده منتشر میشود به مستنداتی از مراجع قضایی ایالات متحده اشاره کرده است که بر اساس آنها ونگ مورد کلاه برداری 7.4 میلیون دلاری قرار گرفته است.

اداره دادگستری ایالات متحده در بخش شمالی ایالت کالیفرنیا در این باره گفته است که در فاصله زمانی سال 2014 تا ژانویه 2016 «جاناتان چانگ» 60 ساله و همسرش «گریس چانگ» 57 ساله اقدام به سوء استفاده از مبالغ اهدایی یک خیر کرده اند.

البته در این گزارش نامی از این خیر برده نشده است اما رسانه های مختلف گزارش داده اند که این خیر همان «شر ونگ» بنیانگذار شرکت اچ تی سی است.

بر اساس این گزارشات خانم ونگ به همراه همسرش «چن ون چی» هر دو از معتقدان به مسیحیت بوده و بنیاد خیریه «ایمان امید عشق» را برای حمایت از نهادهای مسیحیت در سراسر دنیا به راه انداختند. این دو در کلیسای «ساراتوگا» ازدواج کرده اند.

در تاریخ 8 فوریه چانگ و همسرش در این رابطه و در محل زندگی خود در «کاپرتینو» کالیفرنیا دستگیر شده اند که هر دو با قرار وثیقه 200 هزار دلاری آزاد شده اند.

این دو نیز از اعضای کلیسا ساراتوگا هستند و جاناتان از سال 2002 تا 2011 به عنوان کشیش ارشد این کلیسا و مسئول مالی آن خدمت میگرده است و همزمان یک نهاد خیریه موازی با کلیسا نیز به راه انداخته بود.

کلاه برداری 7.4 میلیون دلاری از بنیانگذار شرکت HTC در آمریکا


گزارش ها حاکی از آن است که وی پول های اهدا شده به کلیسا را به جای فرستادن به ساراتوگا، وقف بنیاد خیره خود کرده است. وی همچنین به دروغ به خیرین و از جمله خانم ونگ گفته است که کلیسای ساراتوگا نیازمند یک ساختمان جدید است که بر این اساس بنیانگذار اچ تی سی نیز 2 میلیون پول نقد و حدود 3 میلیون دیگر به شکل وام در اختیار چانگ قرار داده است. چانگ نیز بدون انتقال این مبالغ به کلیسا همه را به حساب شخصی خود واریز کرده.

بر اساس گزارش رسانه ها چانگ و همسر خانم ونگ در گذشته با یکدیگر هم کلاس بوده اند همین موضوع منجر به اعتماد بنیانگذار اچ تی سی به وی شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار