کد خبر: ۱۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 19
شرکت های دانش بنیانی که سوء سابقه داشته باشند از دانش بنیانی خارج خواهند شد و تاییدیه معاونت علمی و فناوری را دریافت نمی کنند.
به گزارش آی تابناک : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معیارهایی برای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و کالاها و خدمات این شرکتها در نظر گرفته است تا به مرحله دانش بنیانی برسند.

ارزیابی شرکت ها و محصولات شرکتها برای دریافت تائیدیه دانش بنیانی باید بر اساس معیارهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سنجیده شوند.

معیارهای ارزیابی کالا و خدمات برای دانش بنیان شدن

سطح فناوری، مرحله تولید در حد آزمایشگاهی، طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه از معیارهای ارزیابی برای دریافت تاییدیه دانش بنیانی شدن به شمار می روند.

معیارهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان

شرکت‌های‌ دانش‌بنیان شامل چهار دسته نوپای سطح یک، دو و شرکت های تولیدی سطح یک و دو می شوند.

شرکت­ ها می توانند با ارائه خدمات تجاری‌سازی مطابق با فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان، بصورت شرکت «تولیدی نوع ۲» تایید شوند. همچنین شرکت ­های ارائه دهنده خدمات شتابدهی کسب و کار مطابق با فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان و بدون نیاز به اسناد فروش، می ­توانند بصورت شرکت «نوپا نوع ۲» یا «تولیدی نوع ۲» تایید شوند.

تاییدیه دانش‌بنیان شرکت­ها برای استفاده از مزایای قانون، به مدت ۲ سال بوده و تمدید این زمان، منوط به ارزیابی و تایید مجدد شرکت از سوی معاونت علمی است.

بررسی سوءسابقه شرکت‌های دانش بنیان

شرکت‌هایی که سوء سابقه و تخلفات مکرر در عمل به تعهدات خود داشته‌اند (در زمینه تسهیلات، حمایت‌ها، مالیات، بیمه و ...)، از شمول بررسی در قالب این آئین نامه خارج  می شوند.

اعضای کارگروه، مشخصات شرکت‌هایی را که در تعامل با آنها از انجام تکالیف قانونی و تعهدات خودداری کرده‌اند، در اختیار کارگروه قرار می‌دهند.  صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق اخذ اطلاعات از سایر نهادهای مالی، سابقه مالی شرکت‌های دارای سوء سابقه را استخراج و در اختیار کارگروه قرار می‌دهد.

در صورت تشخیص کارگروه، دبیرخانه کارگروه می‌تواند از سایر مراجع ذیربط نیز استعلام‌های لازم را دریافت دارد. در صورت اعتراض شرکت‌هایی که سوء سابقه دارند، دبیرخانه کارگروه وضعیت شرکت را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت تصمیم‌گیری می کند.

 همچنین تاییدیه شرکت‌های دانش‌بنیان که تخلفات مکرر در عمل به تعهدات خود داشته باشند (تسهیلات مالی و حمایت‌ها)، لغو می‌شود.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار