کد خبر: ۱۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 19
با وجود تمام حواشی مرتبط با چیپست Z370 و Z390 که حتی احتمال عدم تولید Z390 در آینده نزدیک را نوید می دادند، اینتل با قدرت تمام به انتشار اسلاید های Roadmap خود در این زمینه پرداخته است.

به گزارش آی تابناک : شایعات عدم تولید چیپست Z390 درست از همان جایی آغاز شد که این شرکت اسلاید های مربوط به مشخصات آن را از وب سایت رسمی خود حذف کرد؛ حال با انتشار این اسلاید ها، این شرکت تضمین می کند که چیپست پرچمدار Z390 تولید خواهد شد.

اما بخش مهم این مطلب، جایگزینی آن با چیپست Z370 است؛ به عبارت ساده تر، اینتل Z370 را بازنشسته کرده و جای آن را به تراشه Z390 خواهد داد که چیپست پرچمدار جدید این شرکت به شمار می رود. یکی از دلایل بازنشستگی Z370، احتمال فشار سنگین بر خط تولید تراشه های 14 نانومتری این شرکت است.

تراشه Z390 به منظور پشتیبانی بهتر از پردازنده های آتی اینتل، با نام Core Coffee Lake-S معرفی خواهد شد. Core Coffee Lake-S ها در مدل پرچمدار دارای 8 هسته منطقی هستند. طبق اسلاید های فوق، امکان معرفی یک چیپست برای جایگزینی با X299 را کمرنگ می سازد. این تراشه در دیتا شیت اولیه مقداری نزدیک به Z370 است با اجتماع دیگر امکانات در آن، یک قدم بزرگ از آن فاصله خواهد گرفت. برای نخستین بار، کنترلر USB 3.1 Gen 2 به همراه شبکه بدون سیم (شامل WAN و بلوتوث) در آن گنجانده شده است.

چیپست Z390 یک خبر ناگوار برای تولید کنندگان کنترلر را به همراه دارد چرا که این تراشه دو فناوری مهم یعنی Wireless-AC و USB 3.1 Gen2 را در خود حمل می کند که ارتباط بدون سیم WLAN و حتی بلوتوث نسخه 5.0 را به صورت یکجا در خود دارد. کنترلر USB 3.1 که منجر به ارائه درگاه رابط هایی نظیر Type-C و Type-A می گردد نیز درون این تراشه وجود دارد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار