کد خبر: ۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 18
گوگل در آخرین نسخه منتشر شده از گوگل کروم Canary بالاخره تصمیم به ایجاد تحول در ظاهر آن گرفته است. این تغییرات که بر اساس زبان طراحی گوگل ایجاد شده‌اند شمایل این مرورگر را بسیار نزدیک به فایرفاکس کرده است.

به گزارش آی تابناک : گوگل طراحی جدیدی برای کروم دسکتاپ را در آخرین نسخه از Canary ارائه کرده است و از آنجا که بر اساس گوگل متریال تم طراحی شده است بسیار مشابه چیزیست که در نسخه بتا اندروید P و همچنین نسخه جدید جیمیل دسکتاپ دیده می‌شود.

UI جدید شامل نوار تب جدید، آدرس‌بار جدید و همچنین محل جدیدی برای دکمه پروفایل است.

تغییرات گسترده ای در نوار تب رخ داده است. هر تب ظاهری متفاوت با طراحی خشک نسخه‌های قبلی دارد و با نوار تب ترکیب شده است. زمانی که بیش از یک تب باز باشد با سایه‌ای که روی سایر تب‌ها پدیدار می‌شود، تب فعال متمایز می‌شود. گوشه‌های سربرگ نیز فرم گرد به خود گرفته‌اند و در کل ظاهر مرورگر از چیزی که در روزهای نخستین داشت فاصله گرفته و حالا بسیار شبیه به آخرین نسخه فایرفاکس است.

زیر نوار تب آدرس بار جدید قرار گرفته است که حالا دیگر گوشه های گرد دارد و زمانی که شروع به تایپ کنید، به جای یک لیست کشویی، یک پنجره شناور زیر آن ظاهر می‌شود. تغییر بعدی مربوط به دکمه پروفایل که از گوشه سمت راست بالا به کنار آدرس بار منتقل شده است و تصویر پروفایل کاربر را نشان می‌دهد.

UI جدید در حال حاضر تنها در نسخه Canary اعمال شده است، نسخه‌ای که مخصوص توسعه‌دهندگان است و ویژگی‌های جدید پیش از پیاده‌سازی روی نسخه اصلی در این نسخه آزمایش می‌شوند. اگر قصد امتحان کردن آن را دارید باید یادآور شویم که این نسخه در کنار نسخه فعلی که روی دستگاهتان دارید و همینطور نسخه بتا خود نصب می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران رونویسی اطلاعات باشید. توجه داشته باشید که Canary نسخه‌ای به شدت ناپایدار است حتی ناپایدارتر از نسخه بتا، در نتیجه برای استفاده روزمره مناسب نیست.




منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار