کد خبر: ۱۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 17
شرکت آنالیز اپ Sensor Tower، نتیجه آخرین تحقیقات خود را منتشر کرده است. طبق این نتایج اپ‌استور اپل بار دیگر توانست گوگل‌پلی را با درآمد به‌دست آمده از طریق فروش نرم‌افزارها پشت سر بگذارد.

به گزارش آی تابناک : میزان خرید اپلیکیشن برای هردو این فرشگاه‌ها رشد زیادی در نیمه اول 2018 در مقایسه با 2017 داشت. در مجموع کاربران 34.4 میلیارد دلار پول را برای خرید بازی‌ها و نرم‌افزارها پرداخت کردند. این رقم تنها مربوط به 6 ماه اخیر است. پارسال این رقم معادل 26.9 میلیارد دلار بود یعنی این بازار می‌تواند حدود 30 درصد رشد را هر سال تجربه کند.

کاربران از اپ‌استور 22.6 میلیارد دلار خرید کردند درحالی که تنها 11.8 میلیارد دلار از گوگل‌پلی خرید کردند. در این مدت اپل تنها با نصف تعداد دانلود های گوگل‌پلی این میزان پول را به‌دست آورده بود.

اینکه اپل توانسته گوگل را شکست دهد جای اندکی تأمل دارد. اندروید بخش بسیار بزرگ‌تری از بازار را نسبت به اپل به خود اختصاص داده است. هم‌چنین گوگل‌پلی در چین در دسترس نیست درحالی که اپ‌استور هست. این به معنی قیمت بالاتر اپلیکیشن های iOS و پولی بودن بیش‌تر آن‌هاست. پس باید قطعا موقع خرید یک آیفون این نکته را هم درنظر بگیرید چرا که نه تنها باید هزینه هنگفت گوشی را متحمل شوید بلکه پس از خرید نیز با هزینه‌های ثانویه بسیار زیادی مواجه هستید.

گوگل‌پلی سال پس از سال توانست اپ‌استور را در درصد رشد شکست دهد؛ گوگل با 29.7 درصد و اپل با 26.8 درصد نسبت به سال قبل رشد داشتند. این می تواند برای اپ‌استور زنگ خطری بزرگ باشد.

در سال 2017 گیمینگ به تنهایی 30 درصد رشد داشت، 82 درصد درآمد از اپلیکیشن‌ها مربوط به بخش گیمینگ بود. اما امسال بازی‌ها 19.1 درصد رشد داشتند و 78 درصد درآمد اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص دادند، یعنی از 34.4 میلیارد دلار 26.6 میلیون آن مربوط به گیمینگ بود.

در آمار جدید کاربران iOS حدود 41 اپلیکیشن جدید را نصب کردند؛ درحالی که این رقم در سال 2017 حدود 45 بود.




منبع : شهرسخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار