کد خبر: ۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 16
برخلاف گزارش‌های پیشین، اطلاعات جدید حکایت از رشد بازار ربات‌های صنعتی دارند. چین در صدر خریداران ربات‌های صنعتی در صنایع فلز، الکترونیک و غذا است.

به گزارش آی تابناک : فروش ربات های صنعتی در سال گذشته، رشدی ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد، این آمار براساس داده‌های جدید فدراسیون جهانی رباتیک عرضه شده است که یک گروه تجارت صنعتی به‌شمار می‌آید، این داده‌ها، گزارش‌های قبلی را نیز تایید می‌کند. بیش‌ترین رشد از چین گزارش شده؛ کشوری که تا ۵۸ درصد افزایش در خرید ربات‌های صنعتی را در سال گذشته تجربه کرده است. از سوی دیگر آمریکا کمترین میزان رشد یعنی ۶ درصد را داشته است.

در بین حوزه‌های مختلف، حوزه‌ی مربوط به صنعت فلز بیشترین رشد را داشته است و پس از آن، صنعت الکترونیک و به‌صورت غافلگیرکننده‌ای صنعت غذایی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. رشد رباتیک در صنعت غذا به تلاش شرکت‌های مختلف برای گسترش اتوماسیون در این حوزه بازمی‌گردد. شرکت‌های همچون دومینو و میزو روباتیک که در حال رقابت برای خودکار کردن عملیات تهیه و توزیع محصولات غذایی با یکدیگر هستند.

برخلاف داده‌های قبلی، به‌نظر می‌رسد تقاضا برای اتوماسیون در صنعت خودروسازی نیز در حال افزایش است. خودروسازی از دهه‌ی ۵۰ میلادی همچنان به‌عنوان قوی‌ترین صنعت در استفاده از اتوماسیون و ربات‌های صنعتی به‌شمار می‌رود و در سال گذشته تقاضا برای ربات‌های صنعتی مورد استفاده در این صنعت ۲۱ درصد رشد داشته است.

جونجی تسوندا، رییس فدراسیون رباتیک در این‌ باره می‌گوید:

رشد ربات‌های صنعتی در تمام جهان با سرعت بالایی در حال ادامه است. روندهای اصلی این رشد یعنی دیجیتال‌سازی، ساده‌سازی و همکاری انسان و ربات آینده این صنعت و توسعه سریع آن را شکل خواهند داد.

کاهش قیمت قطعا یکی از عوامل مهم رشد صنعت رباتیک به حساب می‌آید؛ اما عامل دیگر یعنی سهولت و سادگی استفاده از ربات‌ها نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. مدل‌های Tabletop که در این صنعت به‌کار گرفته شده‌اند، کمک می‌کنند که کار برنامه‌ریزی و آزمایش ربات‌ها ساده‌تر از قبل شود. پیش‌بینی می‌شود این رشد برای ربات‌های کارآمد و صنعتی قابل‌ برنامه‌ریزی در سال‌های بعدی نیز ادامه پیدا کند.





منبع : ZDNET
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار