کد خبر: ۱۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 16
این روزها، استفاده تجاری از فضا موجب شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال استفاده از این موقعیت باشند. این مسئله باعث می‌شود که اجزای لازم برای یک بازار اقتصادی کامل به مدار بیرونی زمین انتقال یافته و رونق بگیرد.

به گزارش آی تابناک : از این رو بریتانیایی ها هم قصد دارند به این مسابقه وارد شوند و به همین دلیل به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا اولین پایگاه فضایی تجاری بریتانیا را در شمال اسکاتلند بسازند.

کارشناسان معتقدند که بریتانیا به علت عرض جغرافیایی شمالی و محل مناسب برای رسیدن به مدارهای قطبی و نزدیک قطبی، می‌تواند بهترین موقعیت جغرافیایی برای پرتاب موشک به شمار رود.

تا به حال ناسا و آژانس‌های فضایی اروپایی بیشتر پرتاب موشک‌ های تجاری‌شان را در ایالت فلوریدا یا گویان فرانسه انجام داده‌اند. این مناطق به علت نزدیکی به خط استوا، قادرند که برای ماهواره‌ ها دسترسی آسانتری به مدار ژئواستاتیک فراهم کنند.

اوایل میلادی ۲۰۱۹، پارلمان بریتانیا، قانون صنعت فضا را ثبت نمود تا به شروع سرمایه گذاری تجاری این کشور در فضا کمک کند. کارشناسان باور دارند که سرمایه‌ گذاری تجاری در حوزه‌ی فضا می‌تواند شغل‌ های زیادی آفریده و میلیارد‌ ها پوند برای اقتصاد انگستان به ارمغان آورد.

به همین دلیل است که دولت کشور یاد شده ۵۰ میلیون پوند (معادل ۶۶.۲ میلیون دلار) در این حوزه سرمایه گذاری کرده تا صنعت یاد شده را پیش ببرد.

گفته شده در آن سوی اقیانوس آتلانیک داستان کمی فرق دارد و آمریکایی‌ ها نقشه‌ های زیادی در زمینه‌ی استفاده تجاری از فضا کشیده‌اند. حتی شرکتی کانادایی نیز در حال برنامه ریزی برای ساخت اولین پایگاه فضایی تجاری در نوا اسکوشیا شرقی است و قصد دارد اولین موشک خود را در سال ۲۰۲۱ به آسمان بفرستد.

 

تماشا کنید: روسیه رکورد سریع ترین ماموریت به ایستگاه فضایی بین المللی را شکست

منبع: بلومبرگ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار