کد خبر: ۱۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 16
در آذر ماه سال 1395 اپل از هدفون های بی سیم و جذاب اِیرپاد خود رونمایی کرد و شرکت های بسیاری تلاش کردند نمونه های مشابهی را تولید کنند. به نظر می رسد پتنت مایکروسافت هم اشاره به پیوستن کوپرتینویی ها به جمع تولید کنندگان این گونه محصولات دارد.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت درخواست ثبت پتنت هدفونی با ایده اولیه مشابه با ایرپاد را ارائه کرده که البته نسبت به نمونه عرضه شده توسط اپل از قابلیت های اضافه تری بهره می برد. اولین بار در سال 2017 بوده که درخواست ثبت مرتبط با این مورد ارائه شده است.

بنا بر گزارش وبسایت mspoweruser به نظر می رسد مایکروسافت ایِربادهایی هوشمند را در نظر دارد که از قابلیت های زیر بهره می برند:

  • یک حسگر دما به منظور سنجش دمای بدن کاربر
  • قابلیت کار با تلویزیون، اکس باکس و ستاپ باکس
  • ارتباط با لیست خرید کاربر یا لیست انجام کار
  • امکان تنظیم هشدار برای یادآوری قرارهای ملاقات، ایمیل دریافتی و ...

پتنت مایکروسافت

در یکی از سناریوها اشاره شده که این پوشیدنی می تواند رابط کاربری مبتنی بر گفتار را برای ارتباط بین کاربر و وسیله ای دیگر فراهم کند. به عنوان نمونه به مواردی از جمله اعلام وضعیت ترافیک، ایجاد یک یادداشت یا یادآور، برقراری تماس و مواردی از این قبیل اشاره شده. در نهایت نحوه ارتباط دستگاه مورد نظر مایکروسافت با سایر تجهیزات نیز «بیسیم» عنوان شده است.

علاوه بر این ها ممکن است مایکروسافت قصد داشته باشد تجهیزات جانبی اضافه ای را نیز به منظور کارایی بهتر در کنار برخی قابلیت های دیگر، به ایربادهای خود اضافه کند. با این حال این مورد هم ممکن است مانند بسیاری از پتنت های دیگر، هرگز به تولید یک هدست مبتنی بر آن منتهی نشود و در گنجینه پتنت های مایکروسافت خاک بخورد. شاید هم شاهد رونمایی از هدستی مبتنی بر این پتنت تحت برند سرفس باشیم.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار