کد خبر: ۱۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 16
ابرخودرو برقی نیو EP9 توانست با رانندگی پیتر دمبرک و ثبت زمان ۴۴.۶۱ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در تاریخ فستیوال سرعت گودوود را ارتقا بخشد.

به گزارش آی تابناک : ابرخودروی برقی Nio EP9 سریع‌ترین رکورد زمانی برای خودروهای جاده‌ای را در رویداد صعود تپه گودوود ثبت کرد. این ابرخودرو الکتریکی توانست با ثبت زمان ۴۴.۶۱ ثانیه، رکورد ۴۷.۰۷ متعلق به مک‌لارن P1 LM در سال ۲۰۱۶ را جابجا کند. ابرخودروی نیو EP9 با هدایت پیتر دمبرک، راننده اسکاتلندی به این مهم دست یافت. رکورد کلی فستیوال سرعت گودوود همچنان با ۴۱.۶ ثانیه متعلق به نیک هایدفلد است که با خودروی فرمول یک مک‌لارن MP4/13 در سال ۱۹۹۹ به نام خود ثبت کرد.

Nio EP9 electric hypercar / ابرخودروی برقی نیو EP9

 باید اشاره کنیم که ابرخودروی برقی نیو EP9 هم مانند مک‌لارن P1 LM، یک خودروی تولید انبوه نیست و فقط ۱۶ دستگاه از آن‌ها برای ساخت برنامه‌ریزی شده است. همچنین لاستیک‌های استاندارد نیز با توجه به حضور در جاده‌های  تپه گودوود با مدل مسابقه‌ای تعویض شد. با این حال عملکرد خودروی ابرخودرو الکتریکی نیو EP9 باورنکردنی بود و نشان داد که خودروی الکتریکی نیز توان رکوردشکنی در زمینه سرعت را دارد.

Nio EP9 electric hypercar / ابرخودروی برقی نیو EP9

در صورتی که فراموش کرده‌اید، لازم است به شما یادآوری کنیم که ابرخودرو برقی نیو EP9 یکی از سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ‌رینگ آلمان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ ابرخودروی نیو EP9 با زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ ثانیه به عنوان دومین خودروی جاده‌ای سریع و پس از مک‌لارن P1 LM قرار گرفت که آن نیز در سال ۲۰۱۷ با زمان ۶ دقیقه و ۴۳.۲۲ ثانیه در جایگاه نخست ایستاد.

نیو یک استارتاپ برقی در چین است که قصد دارد به برند تجاری بزرگ در سراسر جهان تبدیل شود. بعد از کسب عنوان قهرمانی این تیم، در مسابقات فرمول E، نیو قصد ساخت یک خودروی ابرخودرو الکتریکی EP9 را داشت.

Nio EP9 electric hypercar / ابرخودروی برقی نیو EP9

این ابرخودرو دارای چهار موتور الکتریکی روی هر چرخ است که جمعا، ۱،۳۴۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند؛ چنین قدرتی رسیدن به سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. نیو EP9 طی ۷.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و طی ۱۵.۹ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

NIO EP9


در حالی که برند نوپای چینی در ابتدا قصد داشت تنها ۶ دستگاه ابرخودروی برقی نیو EP9 با قیمت ۱.۴۸ میلیون دلاری به بازار عرضه کند، اما سال گذشته این شرکت اعلام کرد که ۱۰ دستگاه دیگر نیز به تیراژ خود اضافه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که بازار فروش این ابرخودروی فوق‌سریع در ایالات متحده نیز راه‌اندازی شود، اما احتمالا مدل‌هایی از آن در آینده نزدیک به گاراژ کلکسیونرهای جهان، راه خواهند یافت.پس از این ابرخودرو برقی، نیو نخستین خودروی تولید انبوه خود را با نام ES8 در کلاس کراس‌اور برقی، طی سال گذشته عرضه کرد.  نیو ES8 با شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتر و قیمت پایه ۶۸۰۰۰ دلار، از موتورهای دوگانه برقی و پکیج باتری ۷۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد. نیو قصد داری تعویض باتری این خودروی الکتریکی را به مدت ۳ دقیقه انجام دهد. چنین خدماتی محدودیت‌های مربوط به شعاع حرکتی شاسی‌بلند ES8 را از بین می‌برد. البته استارتاپ چینی باید زیرساخت‌های لازم را برای ارائه این خدمات عملی سازد. طبق گفته‌های مدیران نیو، تحویل شاسی‌بلند ES8 تا اواخر امسال و پس از آزمایش‌های نهایی آغاز خواهد شد.

رکوردشکنی ابرخودروی برقی نیو EP9 در فستیوال سرعت گودوود

دانلود



منبع : MOTOR AUTHORITY 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار