کد خبر: ۱۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
سامسونگ برای پیشی گرفتن از اپل و تولیدات کشور چین، گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر گلکسی ایکس را به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش آی تابناک : آزادی رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ از زندان، سرعت نوآوری و تحول واحد موبایل کره‌‌ای‌ها را بالا خواهد برد؛ این موضوع تنها بخشی از اطلاعات جالب‌ توجه در مورد گوشی هوشمند انعاف‌پذیر سامسونگ با نام احتمالی گلکسی ایکس است.


وارث بنیان‌گذار Samsung فردی است که قدرت و تفکر استراتژیک لازم برای تمرکز روی تصمیمات بلندمدت به‌جای نتایج کوتاه‌مدت را دارد؛ دست بردن به این تصمیمات شجاعانه بعد از فروش پایین‌تر از حد انتظار گلکسی اس ۹ که بخش موبایل سامسونگ را در موقعیت بحرانی قرار داد، لازم به‌نظر می‌رسند.


جی وای لی بعد از سفر به چین، برای دیدار با سران شرکت‌های شیائومی، هواوی و ویوو و مشاهده‌ی محصولات این شرکت‌ها در فروشگاه‌های محلی، دستور تغییر طراحی گلکسی نوت ۹ و باریک‌تر شدن بدنه‌ی آن را صادر کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، او اخیرا دست به تغییرات گسترده‌‌ای در سامسونگ زده است.

بازدید رئیس سامسونگ از فروشگا چینی

جی وای لی، نائب‌رئیس سامسونگ در حال بازدید از گوشی‌های چینی

گلکسی ایکس احتمالاً در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد، سری اول این گوشی هوشمند، تاشو به‌سمت داخل خواهد بود. سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy X را تنها شانس خود برای متمایز شدن در بازار می‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند تا هر چه سریع‌تر آن را عرضه کند؛ زیرا اپل و شرکت‌های چینی نیز روی چنین طرحی کار می‌کنند.

این اولین باری نیست که می‌شنویم اپل طرح‌های مخصوصی برای گوشی‌های هوشمند تاشو دارد. سازنده‌های چینی نمایشگر نیز موفق به ساختن پنل‌های انعطاف‌پذیر OLED شده‌اند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها قبل از سال ۲۰۲۰ به بازار ارائه نخواهد شد؛ بنابراین چنانچه سامسونگ اکنون محصولی را روانه‌ی بازار کند از رقبای خود پیش خواهد افتاد، از این جهت است که کره‌ای‌ها تاریخ عرضه‌ی گلکسی ایکس را تا حد امکان پیش انداخته‌اند؛ به‌طوری که به‌باور تحلیل‌گران، این مدل پس از رونمایی در نمایشگاه CES 2019، طی ژانویه‌ی ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد:

محبوبیت گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر بین کاربران، هنوز مشخص نیست؛ اما در حال حاضر، تنها راهکار برای حکمرانی مجدد بر بازار محسوب می‌شود. سامسونگ در حال خطر کردن و پیش‌افتادن در بازار است، این برهه از زمان، مهم‌ترین نقطه‌ی عطف بازار خواهد بود. 


به همین دلیل ممکن است سامسونگ برای پیش افتادن از رقبا، سرمایه‌‌گذاری عظیمی روی گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر داشته باشد. ایده‌ی یک گوشی هوشمند ۵ اینچی که می‌توان برای کاربری‌هایی نظیر تماشای فیلم، آن را به دستگاهی ۷ اینچ بدل کرد، بسیار جالب است؛ ولی باید چند ماه صبر کنیم تا سامسونگ محصول خود را ارائه کند و بعد راجع به آن نظر دهیم.اگرچه قرار بود اولین سری گلکسی ایکس به‌طور محدود و برای سنجیدن بازار عرضه شود، اکنون ممکن است سامسونگ آن را در یک خط جدید و جدا از سری گلکسی عرضه کند؛ اما این تصمیم هنوز نهایی نشده، دلیل تعجیل در عرضه‌ی Galaxy X، فشار مضاعف وارد بر واحد موبایل سامسونگ است. استراتژی مدیر کنونی واحد موبایل برای حفظ سود، با عرضه‌ی محصولات مشابه و تکراری موفق واقع نشده و این موضوع در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم کره‌ای‌ها نیز قابل مشاهده است. دسته‌ی محصولات پایین‌رده و میان‌رده کاملاً در اختیار شرکت‌های چینی است و منطقی نیست که سامسونگ در آن سرمایه‌گذاری کند؛ اما همان‌طور که گفته شد، هم‌اکنون سود سامسونگ در بخش های دیگر نیز مثل فروش ضعیف گلکسی اس ۹، در خطر است.





منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار