کد خبر: ۱۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز از برنامه ریزی برای توسعه هسته ها و واحدهای فناور و تلاش در اخذ مجوز شرکت های دانش بنیان خبر داد.
به گزارش آی تابناک : محمد کاظم کاوه پیشقدم، با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از استان‌هایی که بیشترین تعداد واحد و مرکز دانشگاهی را دارد در رابطه با توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور تلاش‌های زیادی انجام داده است، گفت: در همین راستا مراکز رشد واحدهای شیراز، مرودشت و لار راه اندازی شده و در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مراکز رشد واحدهای لامرد و ارسنجان در حال شروع فعالیت هستند و واحد جهرم نیز به عنوان یک مرکز رشد اقماری زیر نظر پارک علم و فناوری استان فارس مشغول به فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هسته و شرکت دانش محور در مرکز رشد واحد شیراز مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: این مراکز با تولید ثروت از علم به درآمدزایی واحد کمک می کنند.

وی با تاکید بر روند رو به رشد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در دستور کار بوده و امروز بسیاری از این محصولات تجاری سازی شده اند.

کاوه پیشقدم با اشاره به محصولات دانش بنیان تجاری سازی شده دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: نرم افزار آموزش مجازی ابنیه ای تاریخی با زبان‌های مختلف، پاک کننده شیشه خودرو، سیستم ضد جلبک، توپک آتشنشانی، پرینتر سه بعدی و نرم افزارهای مختلف کاربردی از جمله این محصولات هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تاکید بر لزوم توسعه کارآفرینی و حمایت از محصولات دانش بنیان به عنوان اهداف دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز علاوه بر برنامه ریزی برای توسعه هسته ها و واحدهای فناور و تلاش در اخذ مجوز شرکت های دانش بنیان تاکید دارد.

وی ادامه داد:  در سال جاری ضمن برگزاری نمایشگاه های نوآوری و کارآفرینی نسبت به برگزاری دو رویداد(استارت آپ ویکند) و چالش فناوری اقدام کرده و با ایجاد دفتر حقوقی مالکیت فکری و حمایت از ثبت اختراع داخلی و پتنت (اختراع بین المللی) در توسعه کمی و کیفی اهداف مورد نظر گام بردارد.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار