کد خبر: ۱۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
هنگامی که در مورد اتصال مستقیم کامپیوترها به مغز شما برای تفسیر تفکرات و فعالیت‌های آن صحبت می‌کنیم، یادآور صحنه هایی از Borg در فیلم Star Trek است، اما مایکروسافت در حال توسعه‌ی چنین فن آوری‌هایی برای اهداف بشردوستانه است.
به گزارش آی تابناک : ساتیا نادلا در هشتمین نشست توانمندسازی که در ردموند برگزار شد به حضار عنوان کرد که مایکروسافت در حال توسعه‌ی فن‌آوری خواندن ذهن برای کمک به مردمی است که سندرم قفل شدگی دارند، سندروم نادری در دستگاه عصبی که در نتیجه آن فرد بیمار فقط از طریق حرکت چشم‌هایش می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

نادلا گفت:

چگونه به آنها قدرت تکلم می‌دهید؟ به این دلیل که این روش اساسا در توانایی تشخیص فعالیت مغز است.

مایکروسافت در سالهای اخیر محصولات متنوعی را برای بهبود توانایی‌های افراد ناتوان طراحی و روانه بازار کرده است. برای مثال نرم‌افزاری که با استفاده از هوش مصنوعی به توصیف مناظر برای افرادی که مشکل بینایی دارند می‌پردازد و یا یک دستگاه کنترل سازگار  برای ایکس باکس که یک راه حل ارزان قیمت برای آن‌هایی است که در  استفاده از کنترل‌ کنسولهای بازی مشکل دارند.

نادلا گفت:

برای من، اینکه بتوانم  شاهد آن باشم که در عرض یک هفته هزاران نفر از کارکنان شرکت گرد هم می‌آیند و این فن‌آوری‌های جدید را خلق می‌کنند بسیار الهام بخش بوده و در واقع باید بتوانم آن‌ ایده‌ها را به‌کار بندم.

در حقیقت در حال آماده شدن برای این هستم که حتی میزبان یک میهمانی شام برای برخی از محققانی باشم که بر روی ارتباط مغز و کامپیوتر کار می‌کنند.

پسر نادلا نابیناست و بیماری فلج مغزی دارد.

نادلا همچنین عنوان کرد:

برای من توانمندسازی و فن آوری‌های مربوط به آن  و طراحی‌ محصولات قابل استفاده برای عموم مردم  دارای  یک معنا و مفهوم عمیق است و در ورای هر کاری است که در مایکروسافت انجام می‌دهم. احساس رضایتی که از انجام آن به‌دست می‌آورم، بسیار بیشتر از سایر کارهایی است که مایکروسافت به‌طور گسترده انجام می‌دهد.




منبع : MSPU
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار