کد خبر: ۱۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
چندی قبل دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نشستی خبری با اعلام خروج این کشور از توافق جامع هسته ای با ایران و کشورهای 1+5 اعلام کرده بود آمریکا قصد دارد در آینده تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند و به همین دلیل تمامی شرکت های آمریکایی، آسیایی و اروپایی که در ایران فعالیت دارند برای جلوگیری از جریمه های سنگین آمریکا می بایست ایران را ترک کنند.
به گزارش آی تابناک : از همان ابتدا بسیاری از کمپانی ها ترجیح دادند خود را درگیر قوانین سختگیرانه و جریمه های احتمالی آمریکا نکنند و به راحتی انصراف خود را از حضور در ایران اعلام کردند. با این حال موضوع شرکت های خودروسازی فرانسوی موضوعی حل نشده باقی مانده بود.

شرکت های خودروسازی فرانسه از سویی به دلیل بازار بسیار گسترده و پر رونق خود در ایران که عملا آنها را به یکی از تنها گزینه های در دسترس خریداران تبدیل کرده و سود سرشاری را به حساب های آنان سرازیر می کند و از سوی دیگر به دلیل مقامت دولت فرانسه در برابر تحریم های آمریکا با هدف تقویت اتحادیه اروپا در برابر سیاست های این کشور تا کنون در انتظار آن بودند تا با دریافت معافیت های تجاری به حضور خود در ایران ادامه دهند. با این حال روز گذشته و با اعلام مخالفت دولت آمریکا با اعطای این معافیت ها به شرکت های فرانسوی، وزیر دارایی این کشور رسما اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا ادامه فعالیت خودروسازان فرانسوی در ایران امکان پذیر نیست. وی در مصاحبه ای با نشریه فیگارو اعلام کرد این کمپانی ها تا کمتر از یک ماه دیگر فعالیت های خود در ایران را متوقف خواهند کرد. پیش از این کمپانی پژو سیتروئن به وضوح اعلام کرده بود تمایلی به ادامه فعالیت در ایران ندارد و حالا به نظر می رسد با توجه به تحریم های آمریکا، رنو نیز برای ادامه فعالیت در کشور تمایل چندانی ندارد. با وجود اینکه خودروهای این دو کمپانی از جمله مدل های مختلف پژو و خودروهای ساندرو، استپ وی، داستر و حتی L90 به دلیل شرایط خاص بازار خودروی ایران جزو پرفروش ترین مدل های آن هستند، جریمه های اقتصادی سنگین ناشی از فعالیت با ایران بدون شک رنو و پژو/سیتروئن را مجاب خواهد کرد بازار ایران را ترک کنند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار