کد خبر: ۱۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
برخی کاربران گوشی‌های پیکسل ۲ با خطای مرگ دوربین که مانع از اجرای اپلیکیشن دوربین می‌شود، مواجه هستند؛ با این حال ظاهرا گوگل درصدد رفع این مشکل است.

به گزارش آی تابناک : شکی نیست که گوشی‌های پیکسل گوگل از دوربین خارق‌العاده‌ای بهره‌مند هستند. گوگل در سال ۲۰۱۶ به لطف نرم‌افزار +HDR و سخت‌افزار اختصاصی موفق به ساخت‌های دوربین‌هایی بی‌نظیر برای پیکسل و پیکسل ایکس‌ال شد و این موفقیت را در سال بعد با نسل دوم این گوشی‌ها تداوم داد. با این حال، برخی از کاربران پیکسل‌ها از وجود برخی مشکلات در دوربین این گوشی‌ها گلایه می‌کنند.

از زمان عرضه‌ی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال تعداد محدودی از آن‌ها از نوعی مشکل عجیب و غریب رنج می‌برند؛ به نحوی که برخی از کاربران قادر به باز کردن اپلیکیشن دوربین نیستند و به محض تلاش برای اجرا، خطای مرگ دوربین (Fatal camera error) موجب بسته شدن آن می‌شود. توصیه‌ی گوگل برای رفع این مشکل، پاک کردن کش اپلیکیشن دوربین، راه‌اندازی مجدد گوشی و تلاش دوباره است. اگر این اقدامات نتیجه‌بخش نباشد، گوگل توصیه می‌کند که کاربران گوشی را در حالت هواپیما قرار دهند و سپس اقدام به عکس‌برداری کنند. اما آیا این مشکل به نوعی با اتصال گوشی مرتبط است؟ در هر صورت، برخی همچنان خطای یادشده را دریافت می‌کنند و قادر به استفاده از دوربین دستگاه خود نیستند.


البته باید درنظر داشت که مشکل دوربین پیکسل ۲ تنها محدود به تعداد کوچکی از دستگاه‌ها است. برخی از کاربران صرفا گاهی با آن مواجه می‌شوند، برخی در گذشته با آن روبه‌رو بودند و برخی دیگر به هیچ وجه قادر به باز کردن اپلیکیشن دوربین دستگاه نیستند. همچنین عده‌ی دیگری که به طریقی موفق به حل این مشکل شده‌اند، عملکرد غیر معمولی دوربین را در برخی اوقات گزارش داده‌اند. در هر صورت، می‌توان خوش‌بین بود که گوگل به‌زودی نسبت به رفع مشکل دوربین پیکسل ۲ اقدام خواهد کرد.در همین رابطه، یکی از کاربران توییتر چندی پیش مشکل فوق را به نمایندگان گوگل در این شبکه‌ی اجتماعی گوشزد کرد. این کاربر اشاره کرد که تنها راه دسترسی‌اش به دوربین پیکسل ۲ اجرای اپلیکیشن اسنپ‌چت یا اپلیکیشن دوربین‌محور دیگری است. گوگل سپس تایید کرد که از این مشکل اطلاع دارد و به دنبال پیدا کردن راه چاره است. براساس برخی گزارش‌های اولیه، گوگل در واقع گوشی‌های پیکسلی را که از معضل دوربین رنج می‌برند، تعویض می‌کند. با این حال، گوگل هیچ‌گاه این موضوع را به صورت رسمی تایید نکرد. به‌نظر می‌رسد این شرکت معضل یادشده را به جای نقص سخت‌افزاری به مشکلی نرم‌افزاری تقلیل داده است و امید دارد که بتواند از طریق یک به‌روزرسانی نسبت به رفع آن اقدام کند.




منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار