کد خبر: ۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
دسته ای از بازی ها هستند که به نظر می رسد سازندگان آنها برای آن که هم حال خودشان خوب شود و هم حال ما، آن را طراحی و ساخته اند و بدون آنکه چالشی در برابر ما قرار دهند فقط سعی میکنند اوقاتی لذت بخش و آرام برای ما ایجاد کنند. نمونه های مختلفی از این دست بازی ها می توان نام برد. بازی Mooseman نیز یک از همین موارد است که می تواند در یک بعد از ظهر گرم تابستانی شما را سرگرم کند.

به گزارش آی تابناک : ایده بازی از قبایل منطقه ای به نام Chud در روسیه و افسانه های مربوط به آنها گرفته شده است. سازندگان بازی نیز یک تیم کوچک مستقل به نام Sometimes You اهل شهری به نام Perm در روسیه هستند. نقاشی ها و یافته های مربوط به این قبایل الهام بخش آنها در طراحی مسیر داستانی و گرافیک خاص این بازی است. داستان راز آلود بازی درباره شخصی است که نام و نشانی ندارد و تنها با نام Mooseman شناخته میشود. او میتواند بین سه لایه از دنیا حرکت کرده و دنیای ارواح را هم ببیند. در طول بازی او معما ها و چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته و در مسیر بازی ما را با نحوه آفرینش دنیا (از دیدگاه افسانه های قدیمی آن منطقه) و خیانت انسان به آفریدگار آشنا می کند (از قرار حتی در افسانه های باستانی مناطق دورافتاده هم انسان در حال دست از پا خطا کردن است!).

طراحی گرافیکی بازی بسیار جالب و خلاقانه است. اجزای بازی به نحوی هستند که انگار با دست طراحی شده اند و انیمیشن بازی نیز حالتی شبیه به stop motion به آن بخشیده است. جزییات بازی زیاد نیستند و شاید بتوان گفت همین مسئله باعث شده تا همین سادگی کاملا چشم نواز و زیبا به نظر برسد. محیط ها اغلب برفی هستند و از بابت رنگ آمیزی نیز بیشتر تنها طیفی از سیاه و سفید دیده میشود که گاهی اوقات تکه ای رنگ قرمز یا لایه ای از آبی، سبز یا زرد روی آن را می پوشاند.

از بابت صدا گذاری نیز سازندگان عملکرد نسبتا خوبی داشته اند. موسیقی بازی با محیط آن همخوانی مناسبی دارد. شاید بتوان گفت تنها بخش در زمینه صدا که پس از مدتی کمی آزار دهنده میشود، افکت صوتی مربوط به فعال و غیر فعال کردن قابلیت دیدن دنیای ارواح است. در دسته بندی های مختلف Mooseman در گروه بازی های فکری قرار گرفته، اما باید گفت این بازی تجربه یک سفر و داستان است که تعدادی معمای مختصر و نه چندان سخت دارد. حتی تعداد check point های بازی هم بسیار زیاد بوده و در صورتی که در چالشی خودتان را به کشتن دهید، در کمترین فاصله از آن مکان دوباره به بازی بر میگردید. توانایی دیدن دنیای ارواح به کمک تان می آید تا بتوانید بخش های مختلف بازی را پشت سر گذاشته و معمای مختلف آن را حل کنید. برخی اجزای بازی تنها در دنیای ارواح دیده می شوند. برخی نیز با فعال کردن دنیای ارواح حرکت کرده و به شما این فرصت را میدهند تا در بازی پیشروی کنید.

 برای انجام این بازی باید کمی حوصله به خرج دهید! روند بازی نسبتا کند است و قهرمان داستان هم مسیر بازی را قدم زنان طی میکند و راهی برای دویدن ندارد! اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم، این مسئله این فرصت را به ما میدهد تا از دنیای بازی و طراحی آن بیشتر لذت ببریم. با اینکه روند بازی کند است، می توان در چند ساعت آن را تمام کرد. جالب است بدانید که بازی Mooseman ابتدا برای پلتفرم موبایل طراحی شد بود و اخیرا به کنسول های بازی و کامپیوتر های شخصی راه یافته است (ما نسخه مربوط به کنسول نینتندو سویچ را امتحان کردیم). ایرادی که در این نسخه از بازی پیدا کردیم این بود که راوی داستان به زبان روسی صحبت کرده و حتی زیر نویس آن هم به زبان روسی است! با این حال در طول بازی بخشی از داستان مربوط به افسانه های قدیم در هر check point در اختیارتان قرار می گیرد که به خواندن آن می توانید بیشتر از موضوع بازی سر در بیاورید.

در بررسی های مختلف منتشر شده از این بازی، Mooseman توانست اغلب امتیاز بالایی کسب کند. از بابت قیمت هم سازندگان قناعت پیشه کرده و قیمت ۶.۹۹ دلار را برای کنسول های بازی در نظر گرفته اند (البته نسخه موبایل از این هم ارزان تر بوده و زیر ۲ دلار است). پس اگر از بازی های تیم های مستقل بازی سازی با طراحی هنری خوشتان می آید و میخواهید در مسیر یک داستان متفاوت و منحصر به فرد قرار بگیرید، توصیه میکنم که حتما Mooseman را امتحان کنید.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار