کد خبر: ۱۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 14
استاندارد Dolby Vision مانند HDR، یک استاندارد و کدک در راستای پویایی تصاویر است که هم اینک توسط برخی از تلویزیون ها پشتیبانی می گردد. مایکروسافت اعلام کرده است که به زودی کنسول های بازی Xbox One X و One S برای پشتیبانی از استاندارد تصویری Dolby Vision بروزرسانی می شوند. این عمل در راستای افزایش ویژگی های کنسول های بازی نسل 8 و 8.5 صورت می گیرد تا فاصله کارایی آنها را با PC کاهش دهند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت تا پیش از این، بروزرسانی را منتشر کرد که استاندارد HDR10 را به کنسول های بازی خود اضافه می کرد. این شرکت اعلام کرده است که کاربران زیادی پشتیبانی از استاندارد Dolby Vision را از این شرکت خواهان هستند. اما جالب است بدانید که Dolby Vision در حال حاضر نه برای بازی ها، بلکه تنها برای شبکه پخش آنلاین NETFLIX مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود آنکه پخش کننده های دیگری نظیر Amazon و Vudu نیز در این راستا به پخش محتوا با این استاندارد اقدام کرده اند، اما دست کم در وحله اول تنها نت فلیکس است که توسط این کنسول ها پشتیبانی می گردد.

برای مشاهده تصاویر Dolby Vision به یک تلویزیون با این فناوری نیاز خواهید داشت که در حال حاضر تنها در مدل های 4K سطح بالا پیدا می شود. تلویزیون های OLED تمایل بیشتری به پشتیبانی از Dolby Vision دارند. بروزرسانی 1810 برای تمامی کاربران منتشر خواهد شد و این یک دریچه برای کنسول های بازی است تا قدرت سرگرمی خود را در منازل افزایش دهند. 



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار