کد خبر: ۱۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 14
شرکت آمریکایی اپل با همکاری برخی از شرکت‌های دیگر قصد دارد به منظور توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر ۳۰۰ میلیون دلار در چین سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش آی تابناک : انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر یکی از آن پروژه‌های بزرگ و اساسی در جهان امروز است که دولت‌های بسیاری با همکاری شرکت‌های تکنولوژی و فعال در این زمینه درصددند هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های مربوطه در بخش انرژی کشور خود را به انرژی‌های پاک تبدیل کرده و به توسعه استفاده از این فناوری نوین بپردازند.

در این میان اپل که همواره یکی از بزرگ‌ترین و پیشگام‌ترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود، باری دیگر در زمینه انرژی‌های پاک نیز پیشگام شده و در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده است می‌خواهد با همکاری برخی دیگر از شرکت‌های مربوطه ۳۰۰ میلیون دلار در چین سرمایه‌گذاری کند.

اپل امیدوار است تا دو سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی، ۴ گیگاوات برق از طریق انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تولید و وارد چرخه تولید برق در جهان کند. به همین خاطر تصمیم گرفته است که طی چهار سال آینده با همکاری ۱۰ شرکت فعال دیگر در سازمان انرژی‌های پاک چین سرمایه‌گذاری کلان ۳۰۰ میلیون دلاری کند.

این پروژه با ظرفیت تولید ۱ گیگاوات برق قادر است برق مورد نیاز بالغ بر یک میلیون خانه در چین را تامین کند که گام بزرگ و موثری در زمینه تامین انرژی و برق منازل مسکونی در این کشور پهناور به شمار می‌رود.

از سایر شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توان به کچر تکنولوژی (Catcher Technology)، کورنینگ (Corning Inc)، لوکس شر آی سی تی (Luxshare-ICT )، پگاترون (Pegatron) و ویسترون (Wistron) اشاره کرد.

این بخش عظیمی از برنامه و هدف بلندمدت اپل برای استفاده ۱۰۰ درصدی و کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک محسوب می‌شود. سامسونگ نیز پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد در طول مدت دو سال آینده به طور کامل در ایالات متحده آمریکا، اروپا و چین از انرژی‌های پاک استفاده کند. 




منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار