کد خبر: ۱۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 14
وزیر ارتباطات به تازگی خبر از نصب ۱۸ نمایشگر جهت پایش پارازیت و امواج رادیویی در شهر شیراز داده و عنوان نموده که در شهرهای دیگری هم که ذهنیت وجود پارازیت‌های مضر وجود دارد، این نمایشگرها نصب خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : آذری جهرمی اکنون توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه داده و می‌گوید مجوزی تحت عنوان ارسال پارازيت وجود ندارد و وزارت ارتباطات هيچ مجوزی به هيچ سازمانی در رابطه با اين مساله نداده است

آذری جهرمی در مصاحبه‌ای با روزنامه «اعتماد» که در شماره امروز -۲۳تیر- منتشر شده، خبر داده است که مجوزی تحت عنوان ارسال پارازیت در وزارت ارتباطات وجود ندارد:‌ «مطرح كردن موضوعی با عنوان آنكه وزارت ارتباطات مرجع صدور مجوز برای ارسال پارازيت است، كذب است. وزارت ارتباطات هيچ نقش و دخالتی در ارسال پارازيت ندارد.» او البته پاسخی به این پرسش که متولی ارزسال پارازیت در کشور کیست، نداده است.

حقیقت این است که ما در جهانی فراگیر از امواج رادیویی زندگی می‌کنیم و انواع دستگاه‌های خانگی و ابزارهای الکتریکی نیز در حال انتشار امواج و تشعشعات رادیویی هستند. اما بیشتر این امواج، از سوی فرستنده‌های راديويی، تلويزيونی، ماهواره‌ای، و دكل‌های مخابراتی منتشر می‌شود. آنچه اکنون در نمایشگرهای شهری قرار است نشان داده شود، به گفته‌ی جهرمی تجمیعی است از همه این امواج که پارازیت‌ها را نیز در برخواهد گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی

وزیر ارتباطات اظهار نظر خود در رابطه با بحث پارازیت را سیاسی نمی‌داند اما معتقد است که موضوع پارازیت، سیاسی است و با دیدگاه‌های سیاسی به آن نگاه می‌شود: «من از جهت حق الناسی كه در رابطه با سلامت مردم بر گردن ما است اين موضوع را مطرح كردم نه از منظر سياسی كه دستگاهی بخواهد در اين باره توضيح دهد يا ندهد. ما در رابطه با سلامت مردم با كسی تعارف نداريم و توجه نمی‌كنيم كه چه كسی می‌خواهد عكس‌العمل نشان دهد. البته چون بحث سلامت مردم در ميان است، دستگاه‌ها كمال همكاری را خواهند داشت.»

جهرمی به نکته قابل توجه دیگری هم اشاره کرده و آن تصور عمومی در خصوص دکل‌های مخابراتی یا به کلام ساده‌تر، آنتن‌های موبایل در مناطق شهری است که توسعه شبکه را با تاخیر مواجه می‌کند:‌ «در برخی املاک و مناطقی كه تجهيزات راديويی نصب است به لحاظ ذهنی قيمت املاک در آن منطقه كاهش پيدا می‌كند كه اين مهم اعتراض مردم را در پی دارد. اين يكی از جدی‌ترين موانع در مسير توسعه ما است.»

دیجیاتو سال گذشته در شهر تهران، با استفاده از یک دستگاه پرتوسنج و با همکاری یک متخصص پرتوگیری، میزان تشعشعات یکی از آنتن‌های موبایل را اندازه گیری کرده بود. در این آزمایش، میزان تشعشعات دستگاه های دیگر مانند مایکروویو، تلویزیون و مودم هم اندازه‌گیری شد که نشان می‌دهد میزان تعشعشات یک دستگاه مایکروویو خانگی در زمان کار، بیشتر از یک دکل مخابراتی است. خطرناک نبودن آنتن‌های موبایل در مناطق شهری البته به شرطی است که تمام استانداردها در آن رعایت شده باشند. جهرمی هم در همین رابطه می‌گوید: «طبيعتا عبور از استاندارد‌های مشخص شده براي سلامت افراد مضر خواهد بود.»




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار