کد خبر: ۱۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 14
برای اولین بار در 6 سال گذشته، گزارش‌های گارتنر و IDC رشد فروش PC را نشان می‌دهند. برای اطلاع از جزئیات این گزارش با ما همراه باشید.
به گزارش آی تابناک : در سه ماهه‌ی دوم 2018، گزارش IDC حاکی از رشد 2.7 درصدی فروش PC است و گزارش گارتنز نیز رشد 1.4 درصدی را نشان می‌دهد. IDC برای اولین بار در سال گذشته، شروع رشد احتمالی بازار را گزارش داد. اما هر دو در نحوه‌ی گزارش عرضه‌ی PC تفاوتی دارند.

گزارش IDC شامل کروم‌بوک‌ها نیز می‌شود و تبلت‌های ویندوزی با کیبورد جدا شونده جزوی از آن نیستند. گارتنر تبلت‌های ویندوزی را به عنوان PC به حساب آورده و گزارش آن شامل کروم‌بوک‌ها یا هر تبلت غیر ویندوزی نمی‌شود. در گزارش سال گذشته، به نظر می‌رسید کروم‌بوک‌ها عامل رشد فروش هستند اما با توجه به گزارش امسال گارتنر که عرضه‌ی کلی را نشان می‌دهد، روشن است که رشد فروش عوامل دیگری مانند PC های ویندوزی و مک‌ها نیز هستند، نه فقط تبلت‌های اندرویدی و کروم‌بوک‌ها. رشدی که اولین بار پس از سه ماهه‌ی اول سال 2012 در گزارش‌ها ثبت شده است.

کمک دستگاه‌های تجاری ویندوز به بازار PC
به نظر می‌رسد بخشی از رشد بازار به دستگاه‌های تجاری ویندوز 10 مربوط می‌شود. میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر ارشد گارتنر در این باره می‌گوید:

رشد عرضه‌ی PC در سه ماهه‌ی دوم 2018 به علت افزایش تقاضا در بازار تجاری بود. رشدی که به واسطه‌ی کاهش عرضه در بخش مصرف کننده، تاثیر آن در رشد نهایی کمتر شد. در بخش تجاری، رشد فروش PC به علت گذار از اوج جایگزینی دستگاه‌های قدیمی با دستگاه‌های ویندوز 10، در دو سال آینده ضعیف‌ خواهد شد.

IDC نیز با تاثیر مثبت جایگزینی دستگاه‌های تجاری بر فروش کل، موافق است. جی چو، مدیر تحقیقات IDC در این رابطه می‌گوید:

گرچه PC های سنتی ممکن است در خیلی از موارد به عنوان دستگاه پیش فرض مورد استفاده قرار نگیرند، اما بازار با تکامل و پیشرفت تجربه‌ی کاربری، کمی انعطاف از خود نشان می‌دهد. حتی برخی انواع مشخص از دسکتاپ هم در میان موج جایگزینی دستگاه‌های تجاری شاهد رشد هستند.

اچ‌پی، لنوو، دل، اپل و ایسر همگی در سه ماهه‌ی اخیر با رشد در کسب و کار PC روبرو شدند، زمانی که رقبا به ضعیف شدن خود ادامه دادند. روشن است که این پنج شرکت به تسلط بر بازار ادامه خواهند داد، بازاری که پس از سالها سقوط، شاهد ثبات است.



منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار