کد خبر: ۱۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 14
در روزهای اخیر بازار شایعات پیرامون سرفیس فون یا دستگاه اندرومدا حسابی داغ بوده است. پس از درز چند شایعه در مورد احتمال لغو کل پروژه، اخبار بعدی عرضه نهایی پروژه را تایید کردند اما حکایت از تاخیر در عرضه محصول داشتند. گزارش جدیدی که امروز از درون مایکروسافت به بیرون منتشر شده حکایت از آن دارد که پروژه با تحولات اساسی در طراحی و ساخت دستگاه در حال پیگیری است.
به گزارش آی تابناک : چند روز پیش شایعاتی در مورد لغو پروژه سرفیس اندرومدا یا همان سرفیس فون افسانه‌ای منتشر شد که باعث نگرانی بسیاری از طرفداران برند سرفیس و کاربران دیرینه ویندوزفون گشت. نگرانی کاربران نسبت به لغو این پروژه باعث شد تا حتی یکی از کاربران قدیمی گوشی‌های لومیا اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کند که تا درخواست دقیق کاربران را به گوش مدیران مایکروسافت برساند. استقبال کاربران از این نظرسنجی بسیار خوب بوده چرا که تاکنون چیزی بیش از 15000 درخواست برای تداوم توسعه سرفیس فون به ثبت رسیده است.



خوشبختانه نگرانی کاربران چندان طولانی نشد، چرا که برخی از خبرنگاران فعال در عرصه محصولات مایکروسافت با توجه به منابع خبری که در اختیار داشتند، اعلام کردند که توسعه پروژه سرفیس فون و سیستم عامل اندرومدا به دلیل آماده نبودن بستر نرم‌افزاری به تاخیر افتاده است.ساعاتی پیش گزارش دیگری در فضای رسانه‌ای منتشر شده که حکایت از تداوم پروژه دارد. برد سمز خبرنگار مشهور دنیای فناوری برطبق اطلاعاتی که از منابع خبری خود به‌دست آورده عنوان داشته "پروژه اندورمدا لغو نشده است، بلکه با تغییرات و تحولات اساسی در دستور کار مهندسان مایکروسافت قرار گرفته است.

برطبق اظهارات این خبرنگار با توجه به تحولات اساسی که در پروژه ایجاد شده، سیستم عامل اندرومدا مطمئنا در زمان عرضه به‌روزرسانی رد استون 5 در فصل پاییز آماده نخواهد بود. وی در بخشی از سخنان خود اشاره داشته که از نظر تیم سرفیس وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دستگاه در شرایط فعلی چیزی نیست که مورد دلخواه آنها باشد و بتواند دستگاه را به افسونگر جدید مایکروسافت بدل سازد.

این اقدام مایکروسافت مسئله‌ای کاملا قابل درک است، چرا که وضعیت پیشین ویندوزفون از یک سو و اعتبار برند سرفیس از سوی دیگر از مواردی هستند که نیاز به احتیاط و اقدامات سنجیده را از سوی این شرکت برای عرضه سرفیس فون بیشتر می‌کند. به خصوص که باید در نظر داشت کوالکام درنظر دارد تا در آینده نزدیک چیپ مجتمع جدید و قدرتمند اسنپدارگون 1000 را برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 آرم عرضه کند که یقینا گزینه بهتری در قیاس با اسنپ دراگون 835 یا حتی 845 به‌شمار می‌آید. 

 

برد سمز به‌طور دقیق عنوان کرده:

مشکل اصلی در سر راه عرصه زودهنگام سرفیس فون، برند سرفیس است. سرفیس اکنون به برندی بالارده و اعلا تبدیل شده و در نتیجه این شرکت نمی‌تواند بر سر اعتبار این برند با عرضه هر محصولی که اعتبار آن را مخدوش کند، ریسک کند. اگر اندرومدا با وضعیتی عرضه شود که به یک شکست تمام عیار بدل گردد، اعتبار برند سرفیس و محصولاتی نظیر سرفیس پرو که فروش بسیار خوبی دارند نیز خدشه دار خواهد شد.

آنچه که در مورد پروژه اندرومدا لازم است شما بدانید این است که این پروژه در داخل کمپ مایکروسافت همچنان در حال توسعه است، اما عرضه نهایی محصول در آینده نزدیک نخواهد بود. مایکروسافت قصد دارد تغییرات اساسی را در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه ایجاد کند و این روند تا رسیدن تیم توسعه‌دهنده به فرمول موفقیت ادامه خواهد داشت.

این خبر از دو جهت مطلوب به‌نظر می‌رسد، نخست آنکه پروژه لغو نشده و بالاخره روزی شاهد عرضه سرفیس فون خواهیم بود. مورد دیگر آنکه این رویکرد مایکروسافت نشان می‌دهد که از شکست‌های پیشین بالاخره درس گرفته‌اند و صرفا محصولی را روانه بازار می‌کنند که به نقطه بلوغ خود رسیده باشد.




منبع : Neowin 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار