کد خبر: ۱۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 12
گیگابایت هم مادربردهای AMD B450 خود را معرفی کرد، این سازنده تایوانی دو مادربرد B450، متشکل از B450 Aorus Pro و B450 Aorus M را برای علاقه‌مندان آماده کرده که اولی در فرم فاکتور ATX اما دومی در فرم فاکتور micro-ATX ساخته شده است.

به گزارش آی تابناک : B450 Aorus Pro  بسیاری از قابلیت‌های مادربردهای به مراتب گران قیمت‌تر X470 گیگابایت را به ارث برده و یک انتخاب میان رده اما غنی برای گیمرها است. این مادربرد از طریق یک کانکتور 24 پینی ATX و یک 8 پینی EPS تغذیه می‌شود. مدار تغذیه از 11 فاز رگلاتور ولتاژ بهره می‌برد که در ساخت آن از چوک های با توانایی تأمین شدت جریان بالا استفاده شده است. از طریق چهار شکاف DDR4 می‌توان تا 64 گیگابایت حافظه رم دو کاناله نصب کرد. این مادربرد دارای سه شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 که یکی از آنها توسط پوشش و هسته فلزی تقویت شده است.

شکاف x16 دوم به طور فیزیکی دارای پهنای گذرگاه 3.0 x4 است که البته آن نیز با شکاف M.2-22110 بالایی مشترک است. هر دو شکاف یاد شده از SoC منشعب می‌شوند. با نصب یک M.2 SSD، به طور خودکار شکاف x16 دوم غیرفعال می‌شود. شکاف x16 سوم و شکاف M.2-2280 دوم هر دو از از چیپ ست منشعب می‌شود و دارای پهنای گذرگاه 2.0 x4 هستند. همچنین یک شکاف PCIe x1 نیز وجود دارد.

علی رغم تفاوت پهنای گذرگاه، هر دو شکاف M.2  در مدل B450 Aorus Pro دارای حرارت گیر هستند. همچنین برای نصب وسایل ذخیره سازی شش درگاه SATA  با پهنای باند 6 گیگابیت در ثانیه تعبیه شده که دو درگاه آن از SoC منشعب می‌شود. اما به عنوان یک مادربرد رده گیمینگ، Aorus Pro دارای راهکار صوتی باکیفیت مبتنی بر پردازنده صوتی Realtek ALC1220 با نسبت سیگنال به نویز 120dBA، پوشش محافظ در برابر تداخل الکترومغناطیسی، خازن‌های مخصوص صدا WIMA  و همچنین خازن‌های مرغوب Muse  است. طبق معمول کانال چپ و راست با هدف به حداقل رساندن نویز و تداخل در سطح برد PCB از یکدیگر تفکیک شده‌اند. این مادربرد دارای دو درگاه USB 3.1  نسل دو (یکی نوع C) و شش USB 3.1  است. درگاه‌های خروجی تصویر متشکل از یک DVI و یک HDMI است.

گیگابایت برای شبکه یک درگاه کابلی گیگابیتی در نظر گرفته است. همچنین این مادربرد دارای نورپردازی RGB LED، امکان وصل کردن نوار RGB LED و پوشش از پیش نصب شده برای پنل پشتی است.

B450 Aorus M در فرم فاکتور micro-ATX ساخته شده اما از قابلیت‌های بسیار غنی برخوردار است. این مادربرد دارای مدار تغذیه مشابه مدل بزرگ‌تر است. گیگابایت در این مدل فقط یک شکاف M.2-22110 نصب کرده که درست همانند مدل بزرگ‌تر پهنای گذرگاه آن با شکاف PCI-Express 3.0 x16 مشترک است. دیگر ویژگی‌های این دو مادربرد مشابه است، البته صدای آنبورد B450 Aorus M قدی تقلیل یافته است و خبری هم از درگاه نوع C نیست.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار