کد خبر: ۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 12
تسلا اخیرا اعلام کرده است که سدان سایز متوسط خود یعنی مدل 3، پرفروش‌ترین در کلاس خود است.

به گزارش آی تابناک : در ۳۱ مارس ۲۰۱۶ تسلا اولین نام نویسی برای تحویل مدل 3 را آغاز کرد و مردم شروع به نام نویسی برای خودرویی کردند که تا آن روز نمونه‌ای از آن وجود نداشت و یک خودروی انقلابی بود. یک هفته پس از این موضوع معلوم شد که تسلا ۳۲۵ هزار سفارش برای مدل 3 گرفته است و در کمتر از یک ماه این عدد به ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. البته تا موقعی که اولین خودرو به دست اولین خریدار برسد ۶۳ هزار نفر از خرید مدل 3 منصرف شدند که این رقم شامل ۱۲ درصد از آمار فروش بود اما در نهایت آمار کلی ثبت سفارش این خودرو به عدد ۴۴۵ هزار دستگاه رسید. این پدیده‌ای بود که صنعت خودروسازی تا به حال با آن رو به رو نشده‌ بود.

tesla model 3

طبق تویتی که اخیرا از جانب تسلا منتشر شده است، تسلا اعلام کرده است که خودروی سدان سایز متوسط خود یعنی مدل 3 بهترین فروش را در کلاس خود داشته است و موفق شده است تا رقیبانی همچون مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4، بی‌ام‌و سری ۳ و لکسس IS را از میان بردارد و از لحاظ آمار فروش بالاتر از همه‌ی این خودروها قرار بگیرد. این موضوع در گرافی که توسط خود تسلا تدارک دیده شده است بسیار مشهود است. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که احتمالا این گراف مربوط به آمار فروش نسخه‌ی چهار درب این خودرو است.

tesla model 3

برای بررسی صحت ادعا‌های تسلا بد نیست نگاهی به آمار بلومبرگ در مورد ثبت نام‌های انجام شده برای تسلا مدل 3 داشته باشیم. بلومبرگ تخمین زده است که تسلا در هر هفته ۲ هزار و ۶۵۰ عدد از این خودرو تولید می‌کند و در انتهای سال ۲۰۱۸، ۳۴ هزار و ۴۱۴ عدد تسلا مدل 3 به تولید خواهد رسید. البته طبق گفته‌های ایلان ماسک در روز ۵۰۰ عدد مدل 3 تولید می‌شود که در این صورت در طول یک هفته تولیدات این شرکت به ۳ هزار و ۵۰۰ عدد خواهد رسید.

tesla model 3

اگر بخواهیم نگاهی به آمار فروش یکی از رقبای تسلا مدل 3 یعنی مرسدس C کلاس داشته باشیم باید گفت که مرسدس در ماه می ۲۰۱۸، ۵ هزار و ۴۱۹ عدد  C کلاس تولید کرده است که این آمار ۳۰ درصد از میزان تولیدات سال قبل کم‌تر است. البته این آمار بیشتر محدود به نسخه‌ی سدان است و درصد کمی از آمار فروش مدل کوپه نیز شامل این آمار می‌شود. در نهایت امر موضوع مشهود، این است که تسلا نسبت به مرسدس مقدار بیشتری از مدل 3 را تولید و به فروش می‌رساند.

tesla model 3

موضوع دیگری نیز قطعا در ارائه‌ی آمار و تحلیل آن دخیل خواهد بود. اینکه مرسدس C کلاس و بی‌ام‌و سری ۳ رقیب مستقیم تسلا هستند موضوعی درست است اما از نظر خریداران این منطق همیشه صدق نمی‌کند و ممکن است آن‌ها خودروهایی همچون مرسدس CLA، بی‌ام‌و سری ۲ و سری ۴ را نیز جایگزینی برای تسلا مدل 3 بداند. بد نیست بدانید که مرسدس در ماه اخیر ۲ هزار و ۵۲۷ دستگاه از CLA را تولید کرده است و این عدد برای یک سال به ۹ هزار و ۶۲۲ دستگاه می‌رسد. پس باید گفت که اگر فروش تسلا را با رقیبان مستقیم خود یعنی مرسدس C کلاس، بی‌ام‌و سری ۳ و لکسس IS در نظر بگیریم این آمار دقیق است اما اگر بخواهیم کمی واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم و سلیقه‌ی مشتریان را در نظر بگیریم زیاد نمی‌توان به این آمار با اطمینان نگاه کرد.

 


منبع : زومیت 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار