کد خبر: ۱۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 11
تغییر و تحول در صحنه کسب‌وکاری کشورها، باعث شده تا روزانه اخبار موفقیت‌آمیز بیشتری را از استارتاپهای راه‌اندازی شده توسط جوانان و نوجوانان نظاره‌گر باشیم؛ در این وادی بسیاری کسب‌وکارهای سنتی تصمیم به گذار از مرحله کهنه به جدید می‌گیرند که...

به گزارش آی تابناک : امروزه داستانهای بسیاری درباره نوجوانانی که با ساخت یک اپلیکیشن به ثروت هنگفتی دست می‌یابند، می‌شنویم که فضای رسانه‌ای را هم تسخیر کرده‌اند.

با این حال همچنان بسیاری از مردم تفاوت میان استارتاپها و کسب‌وکارهای معمولی را درک نمی‌کنند.

بنابراین لازم است پیش از اینکه راهکار تبدیل کسب‌وکارهای سنتی به استارتاپها را تشریح کنیم، به ارائه تعریفی از استارتاپها بپردازیم.

"استارتاپ" به خودی خود یعنی «آغاز»؛ دست زدن به انجام کاری نو و جدید.

نکته تمایز بخش بین فعالیتهای استارتاپی و دیگر کسب‌وکارها، بکارگیری مدلهای بیزینسی برهم زننده و نوآورانه است.

چگونه متوجه شویم که زمان تبدیل کسب‌وکارمان به استارتاپ رسیده است؟

منظور از استارتاپ شدن، ممکن است این باشد که در نظر داشته باشید کسب‌وکارتان را به سطحی پیشرفته‌تر منتقل کنید؛ برای مثال با توجه به پتانسیل و ظرفیتهایی که در کسب‌وکار شما نهفته است، سودای بین‌المللی شدن در سر داشته باشید.

شاید هم راهی پیدا کرده تا بتوانید فناوری را وارد فرایند کسب‌وکاری خود کنید؛ در هر صورت اگر احساس می‌کنید کسب‌وکار شما تا سر حد مرزهایش پیش رفته است و دانشی در اختیار دارید که پتانسیل تأثیرگذاری روی بازار را دارد، زمان آن رسیده که مسیر استارتاپ شدن را آغاز کنید.

چه چیزهایی برای استارتاپ شدن نیاز دارید؟

با توجه به تعاریفی که ارائه شد، اگر مصمم به استارتاپ شدن هستید، به دو عنصر اساسی 1. نوآوری و 2. تکنولوژیهای جدید نیاز خواهید داشت.

نکات لازم برای طی این مسیر به شرح زیر است:

1.    ایده‌هایتان را سازماندهی کنید: چه مشکلی قرار است به واسطه کسب‌وکار فناورانه من حل شود و چگونه قرار است این کار صورت گیرد.
2.    مشتریان خود را تعریف کنید: گروه هدف برای راه‌اندازی خود را مشخص کنید؛ قطعا هر چه شناخت بیشتری از این گروه داشته باشید، می‌توانید سرویسها و راه‌حلهای بهتری را برای مشکلات آنها تعریف کنید.
3.    به درک عمیق‌تری از مشتریان خود برسید: سن‌وسال، جنسیت، وضعیت اقتصادی و حرفه آنها؛ همچنین مشکلات معمولی که آنها در زندگی روزانه با آن مواجه می‌شوند.
4.    تحلیل بازار رقابتی: مطالعه استارتاپهای موفق و شکست‌خورده که اطلاعات بسیاری را برای موفقیت استارتاپ شما در اختیارتان قرار خواهد داد.
5.    تعیین نیازهای فنی و طراحی مورد نیازتان.
ید    جستجوی مشاور خوب: از تجارب نهفته در صنعنی که قرار است در آن فعالیت کنید، بهره‌مند شوید؛ همچنین درصدد کشف تغییرات مالی باشید که به رشد کسب‌وکارتان کمک خواهد کرد.

شک نکنید که منابع بسیاری برای راهنمایی شما به سمت استارتاپ شدن، وجود دارد و نمونه‌هایی از آنها شتابدهنده‌ها هستند اما منابع اطلاعاتی تنها زمانی به کار می‌آیند که محدوده آرامش خود را رها کرده و سعی در گام برداشتن فراتر از محدوده بیزینس سنتی‌تان داشته باشید.


منبع : باشگاه خبرنگاران پویا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار