کد خبر: ۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 11
آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، سامسونگ موفق شده است تا نام تجاری Galaxy Watch را در کره جنوبی به ثبت برساند؛ گلکسی واچ احتمالا جانشین Gear S3 خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : از زمانی‌که سامسونگ ساعت‌های مچی هوشمند خود را به سیستم‌عامل تایزن مجهز کرد، تصمیم گرفت تا برند آن‌ها را تغییر دهد؛ کاربران در حال‌حاضر می‌توانند ساعت‌های هوشمند سامسونگ را با برند Gear خریداری کنند. با این‌حال، گمان می‌رود کره‌ای‌ها در سال 2018 پیرامون نام‌گذاری ساعت‌های مچی هوشمند خود تجدیدنظر کرده و پسوند Galaxy را مجددا در ساعت‌های مچی هوشمند خود مورد استفاده قرار دهند. البته شاید این تغییرات باعث شود تا نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ با تغییرات عمده نسبت به نسل قبل قابل خریداری باشند؛ تغییراتی که سرنوشت پلت‌فرم تایزن را در هاله‌ای از ابهام فرو خواهد برد!

با توجه به نام تجاری که سامسونگ برای ساعت‌های مچی هوشمند خود در کره جنوبی به ثبت رسانده است، انتظار می‌رود شرکت کره‌ای در سال 2018 محصولی را با نام Samung Galaxy Watch عرضه نمایند. البته این موضوع توسط یک شایعه‌پرداز نیز اعلام شد و آن‌طور که وی ادعا می‌کند، سامسونگ ساعت‌ مچی هوشمند جدید خود را با برند Galaxy ارائه خواهد داد.

شاید در نگاه اول گمان کنید که تغییر نام تجاری ساعت‌های مچی هوشمند سامسونگ از Gear به Galaxy اتفاق چندان خاصی نخواهد بود اما اگر دقیق‌تر شوید، احتمالا خواهید توانست رازهایی را کشف نمایید! سامسونگ از برند Galaxy معمولا برای محصولات خود با سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند و بازگشت ساعت‌های مچی هوشمند این سازنده به نام تجاری Galaxy، ممکن است از عرضه آن‌ها با سیستم‌عامل اندروید خبر دهد؛ البته گوگل نسخه مخصوص سیستم‌عامل اندروید را برای محصولات پوشیدنی Wear OS می‌نامد. همین موضوع باعث شده است تا تحلیل‌گران امیدوار باشند که ساعت‌مچی هوشمند رده‌بالای Galaxy Watch به سیستم‌عامل Wear OS گوگل مجهز شود.

پیش از اینکه نام تجاری Galaxy Watch توسط سامسونگ به ثبت برسد یا اخیرا یک شایعه‌پرداز به عرضه ساعت‌مچی هوشمند جدید شرکت کره‌ای با سیستم‌عامل Wear OS اشاره نماید، ایوان بلس اعلام کرده بود که گوگل نسخه‌هایی از ساعت‌ مچی هوشمند Gear سامسونگ را با سیستم‌عامل Wear OS به کارمندان این شرکت آسیایی تحویل داده است. هرچند، افشاگر معروف مدتی بعد اعلام کرد که ممکن است نمونه‌های فاش شده، مربوط به ساعت‌ مچی هوشمند جدید گوگل باشد که در اواخر سال به همراه پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL از آن رونمایی خواهد شد.

با وجود چنین شایعاتی، هنوز کاملا مطمئن نیستیم که جانشین Gear S3 به سیستم‌عامل Wear OS مجهز خواهد بود؛ سیستم‌عامل Tizen وجه‌تمایز ساعت‌های مچی هوشمند سامسونگ از محصولات دیگر بازار است. ضمن اینکه نظرات نسبت به پلت‌فرم Wear OS که در واقع همان Android Wear OS است، چندان مثبت نیست و کاربران از عملکرد این سیستم‌عامل رضایت چندانی ندارند! به همین جهت، مشخص نیست چرا کره‌ای‌ها باید چنین ریسکی را به جان خریده و ساعت‌مچی هوشمند جدید خود را با سیستم‌عامل نیمه‌جان Wear OS ارائه دهند.

صرف‌نظر از تمامی گمانه‌زنی‌ها، بهتر است به آینده امیدوار باشیم تا سرنوشت ساعت‌های مچی هوشمند سامسونگ مشخص شود. شرکت مذکور معمولا از ساعت‌های مچی Gear در اواخر ماه اوت معرفی می‌کند؛ به همین جهت، ممکن است به‌زودی حقایق پیرامون جانشین Gear S3 آشکار شود. البته هنوز نمی‌دانیم که Galaxy Watch در ماه اوت به همراه Galaxy Note 9 معرفی خواهد شد یا کره‌ای‌ها، ساعت‌ مچی هوشمند خود را در یک مراسم اختصاصی دیگر در نمایشگاه IFA 2018 برلین به نمایش خواهند گذاشت.






منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار