تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 11
سازمان های نظارتی بریتانیا جریمه فوق العاده سنگینی را برای فیسبوک به دلیل رسوایی کمبریج آنالیتیکا در نظر گرفته اند. به گزارش واشنگتن پست، روز گذشته اعلام شد سازمان های نظارتی در بریتانیا درخواست حداکثر جریمه مالی ممکن برای فیسبوک را در پی ماجراهای رخ داده در ارتباط با موسسه آماری کمبریج آنالیتیکا کرده اند که می توان این عدد را در حدود 664000 دلار در نظر گرفت.
به گزارش آی تابناک : چند ماه قبل مشخص شده بود که این موسسه آماری به اطلاعات میلیون ها نفر از کاربران فیسبوک در کشورهایی از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دسترسی پیدا کرده است.

کمیسیون اطلاعات بریتانیا در گزارش خود در این زمینه آورده است که یافته ها نشان می دهند فیسبوک سطوح امنیتی لازم را برای کاربران خود در نظر نگرفته و در نمایش دادن هشدارهای مورد نیاز برای جلوگیری و اطلاع رسانی درباره سو استفاده موسسه کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران کوتاهی نموده است. همچنین گزارش این کمیسیون نشان می دهد موسسه کمبریج آنالیتیکا نه تنها بر نتیجه انتخابات ایالات متحده و پیروزی دونالد ترامپ، بلکه بر ماجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برگزیت نیز تاثیر گذار بوده و به سو استفاده از داده های کاربران بدون اطلاع آنها پرداخته است. موعد بعدی بررسی پرونده فیسبوک در این زمینه ماه اکتبر است و تا آن زمان این احتمال نیز وجود دارد که با انجام رایزنی هایی میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این کمپانی کاهش یابد. اریک ایگن، مدیر بخش امنیت فیسبوک، در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد "فیسبوک از اشتباهات خود در این زمینه آگاه است و از آن زمان تا کنون همکاری نزدیکی را با مقامات دولت آمریکا و سایر کشورها برای جبران اتفاقات رخ داده داشته است". با وجود مشکلات به وجود آمده در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا، آخرین گزارش مالی فیسبوک نشان دهنده ادامه روند صعودی این کمپانی در ماه های پس از انتشار خبرهای مرتبط است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار