کد خبر: ۱۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 09
با حضور جذاب‌ترین مدل‌های اسپرت تاریخ بی‌ام‌و، جشنواره‌ی خودروهای کلاسیک سینایا کنکو دلگانس ۲۰۱۸ در رومانی، برگزار شد.

به گزارش آی تابناک : مقامات و مدیران بی‌ام‌و هر سال حامی اصلی جشنواره‌های مختلف خودرو در کشورهای مختلف جهان هستند. در این همایش‌ها و جشنواره‌ها، فقط تولیدات کلاسیک و مدرن این برند آلمانی به‌نمایش گذاشته نمی‌شوند، بلکه مجموعه‌ای با ارزشمندترین خودروهای جهان گردهم می‌آیند. شاید امروز، داستان پشت‌پرده‌ی تولید خودروها به‌اندازه‌ی قیمت‌های چند میلیون دلاری برای همه جذاب نباشد، ولی هنوز هم افرادی هستند که به خودروهای کلاسیک، بیشتر از قیمت آن‌ها، توجه دارند.

در بین این جشنواره‌ها، دو همایش با عنوان «کنکو دِلگانس» یا «جشنواره‌ی زیبایی» در دو منطقه‌ی متفاوت برجسته‌تر هستند. یکی از این جشنواره‌ها در حاشیه‌ی دریاچه‌ی کومو، ویلادِسته ایتالیا هر سال میزبان علاقه‌مندان و خودروهای کلاسیک، کمیاب و مفهومی است. همایش ویلادسته یکی از شاخص‌ترین جشنواره‌های خودرویی جهان است که از سال ۱۹۲۹ تا امروز برگزار شده است. همایش ویلادسته بیشتر با تمرکز بر خودروهای کلکسیونی و گران‌قیمت برگزار می‌شود اما  «کنکو دلگانس»  بی‌ام‌و، بیشتر میزبان خودروهای جالب و منحصربه‌فرد تاریخ است. 

BMW LMR

 اوایل تابستان چند سال اخیر، با حمایت بی‌ام‌و همایش خودروهای سینایا موسوم به «سینایا کنکو دلگانس»، در شهر توریسیتی سینایا رومانی برگزار شده است. این جشنواره به‌همت آخرین شاه رومانی؛ میخاییل اول رومانی اولین‌بار در سال ۱۹۳۴  و در زمین‌های کاخ پلش برگزار شد. سال گذشته بنیان‌گذار این جشنواره درگذشت، اما با تلاش‌های دوست‌داران دنیای خودرو، سینایا کنکو دلگانس ۲۰۱۸ باشکوه بیشتر از گذشته در یکی از زیباترین کاخ‌های دنیا برگزار شد. البته این جشنواره از سال ۱۹۳۴ تا ۲۰۱۱ برگزار نشد و بنابراین امسال، دهمین دوره‌ی این همایش محسوب می‌شود. حضور محصولات بی‌ام‌و در جشنواره‌ی امسال پررنگ‌تر از گذشته بود، چرا که سال ۲۰۱۸، مصادف با ۵۰ سالگی آغاز دوران استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی جدید و عرضه‌ی مدل E3؛ بنیان‌گذار سری 7 بی‌ام‌و است.


2018 Sinaia Concours d’Elegance



2018 Sinaia Concours d’Eleganceقبل از این دوران، بی‌ام‌و شهرتی مانند امروز نداشت و محصولات این برند یا شعار اسپرت و پرسرعت تولید نمی‌شدند. درحقیقت پس از جنگ جهانی دوم، اروپایی‌ها محصولاتی چون خودروی مینی ایزتا (Isseta) را تولید می‌کردند تا در صنعت خودروسازی دوام داشته باشند. عصر نیو 6 (The New Six) خیربلند باواریایی‌ها برای تولید محصولات باکیفیت چون E3 و E9 است. E3 بعدها زمینه‌ساز سری 7 و E9 بنیان‌گذار یکی از خودروهای افسانه‌ای آلمان شد؛ مدل 3.0CSL. این مدل مسابقه‌ای اولین محصول دپارتمان موتوراسپرت بی‌ام‌و بود که زیر نظر مستقیم یوآخن نیرپش برای شرکت در مسابقات قهرمانی تورینگ اروپا، طراحی و ساخته شد. مدل‌های سری 02 بی‌ام‌و شامل بی‌ام‌و‌های 1600 و 2002 که به‌عنوان پیش‌درآمد سری 3 امروزی شناخته می‌شوند، در این جشنواره به‌نمایش گذاشته شده بودند. یکی از جالب‌ترین خودروهای جشنواره امسال، نمونه‌ی کپی از بی‌ام‌و 3.0CSL با طرح مسابقه‌ای شماره ۲۵ سال ۱۹۷۵ بود که بسیاری از افراد نمی‌توانستند کپی بودن آن را تشخیص دهند. از موارد قابل توجه خودروهای نمایشی سینایا، سلامت فنی آن‌ها باوجود استفاده‌ی مکرر است. بسیاری از افرادی که خودروهای خود را به سینایا می‌رسانند، هر هفته پشت فرمان کلاسیک مورد علاقه‌ی خود می‌نشینند و به پارک کردن خودرور در گاراژ عادت ندارند. سینایا در کوه‌های کارپات واقع شده است؛ در حاشیه جشنواره همیشه افرادی هستند که با این خودروهای کلاسیک و کمیاب بهدل جاده‌های پر پیچ و خم و معمولاً بارانی می‌زنند.

در کنار خودروهای کلاسیک و قدیمی، مدیران ارشد بی‌ام‌و مدل رودستر i8 و نسل جدید X4 را هم برای اولین بار در نمایش عموم قرار دادند. در میان مجموعه‌ی خودروهای کلاسیک ارزشمند، هر سال یک دستگاه فیات 520 مدل ۱۹۲۸ قد علم می‌کند؛ این مدل در اولین دوره از رالی سانرمو ایتالیا، سال ۱۹۲۸ با هدایت یک راننده‌ی رومانیایی به مقام اول رسید. مهمان ناخوانده‌ی جشنواره‌ی امسال اما مدل زیبا و ارزشمند مرسدس‌بنز 540K کبریوله محصول سال ۱۹۳۷ بود که البته پیش از این در ویلادسته‌ی ایتالیا نیز به‌نمایش گذاشته شده بود. هئیت داوران مرسدس قرمز رنگ کروک ۸ سیلندر که در سال‌های دور خودروی مورد علاقه‌ی دیکتاتورها و ستاره‌های سینما بود را به‌عنوان بهترین مدل جشنواره‌ی امسال انتخاب کردند.

سینایا کنکو دلگانس ۲۰۱۸ همانند چند سال اخیر، صحنه‌ی گردهمایی تعدادی از خواستنی‌ترین خودروهای کلاسیک و مدرن جهان بود که تمام علاقه‌مندان دنیای خودرو آرزوی شرکت در آن را دارند.




منبع : BMWBLOG
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار