کد خبر: ۱۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 08
جزئیات معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در نشست آشنایی با نحوه تکمیل اظهارنامه و معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد.

به گزارش آی تابناک : نشست «آشنایی با نحوه تکمیل اظهارنامه و معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان» با حضور قریب، کارشناس سازمان امور مالیاتی و ترابی کارشناس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان برگزار شد.

در این نشست یکی از مسائل مطرح‌شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع تکمیل اظهارنامه مالیاتی بود، به این منظور که همه شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا نوع ۱ که مشمول معافیت مالیاتی هستند، بایستی با مراجعه به کارتابل خود در سامانه مخصوص در قسمت «پیام‌های دریافتی» مصادیق مشمول معافیت مالیاتی کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان خود را مشاهده کنند و تا پایان تیرماه ۱۳۹۶ اظهارنامه خود را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

کدام شرکت‌ها مشمول معافیت مالیانی نمی‌شوند؟

همچنین اگر شرکتی اظهارنامه ارائه نکند، یا اینکه اظهارنامه ارائه کند، اما مستندات و مدارک و دفاتر ارائه نکند مشمول هیچ معافیتی نخواهد شد.

در این نشست ضمن بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد، از ابتدای سال ۹۶، سازمان امور مالیاتی همه شرکت‌ها را ملزم به ارائه حسابرسی کرده است و به همین دلیل از ابتدای سال ۹۶ دیگر نیازی به انجام حسابرسی ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیست و همان حسابرسی مدنظر سازمان مالیاتی مورد تأیید است.




منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار