تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 08
تیم اسکایپ در مایکروسافت اعلام کرده است که یک ویژگی جدید برای اینسایدرها منتشر کرده است که به آنها اجازه می‌دهد از زمان خوانده شدن پیام‌های خود توسط گیرنده مطلع شوند. این ویژگی برای افرادی که در چند سال اخیر از پیام‌رسان‌های دیگر استفاده می‌کردند اصلا چیز جدیدی نیست. اسکایپ در زمینه تاییدیه خوانده شدن پیام از دیگر رقبای خود عقب مانده بود که بالاخره این ویژگی را به سرویس خود اضافه کرد.

به گزارش آی تابناک : ظاهر این ویژگی تقریبا شبیه به چیزی است که در پیام‌رسان فیسبوک شاهد هستیم. در زیر یک پیام تصاویری از کاربران حاضر در مکالمه ظاهر می شود که نشان‌دهنده این است که این کاربران این پیام را دیده‌اند. این ویژگی در مکالمه‌های گروهی بسیار مفید خواهد بود که نشان می‌دهد دقیقاً کدام کاربران این پیام را مشاهده کرده‌اند. متاسفانه این ویژگی فقط در گروه‌هایی با 20 عضو یا کمتر فعال خواهد بود که ممکن است در آینده تغییر کند.

در زمینه امنیت و حفظ حریم خصوصی، کاربرانی که نمی‌خواهند خوانده شدن پیام توسط ایشان به اطلاع فرستنده برسد می‌توانند این ویژگی را غیرفعال کنند که البته باعث خواهد شد که از خوانده شدن پیام خود توسط دیگران مطلع نشوند. همچنین در حالت Invisible یا نامرعی نیز مخاطبان شما قادر به دیدن تاییدیه خوانده شده شما نخواهند بود.

این قابلیت از نسخه 8.26.76 اپلیکیشن Skype Preview برای اندروید و iOS در دسترس خواهد بود. همچنین آخرین نسخه اپلیکیشن‌های اسکایپ برای کاربران دسکتاپ در ویندوز، لینوکس و macOS نیز در دسترس خواهد بود. متاسفانه اپلیکیشن اسکایپ برای ویندوز 10 که اینسایدرها هفته گذشته با بیلد 17704 آن را دریافت کردند، فعلاً این ویژگی را دریافت نخواهد کرد اما در آینده این ویژگی نیز به ویندوز 10 خواهد آمد.




منبع : MSPU
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار