کد خبر: ۱۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 08
براساس یک گزارش جدید که توسط توسعه‌دهنده معروف برنامه برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده، آیپد پرو جدید اپل احتمالا به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : انتظار می‌رود آیپد پرو جدید اپل در طی چند ماه آینده معرفی شود و شایعه شده است که نسل جدید آیپدهای گران‌قیمت اپل مانند آیفون 10 از دوربین TrueDepth بهره خواهد برد. گزارشی که اخیرا منتشر شده است، ضمن تایید این موضوع به برخی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز آیپد پرو 2018 اپل اشاره می‌کند.

توسعه‌دهنده معروف iOS که Steve Troughton-Smith نامیده می‌شود، در یک توئیت جدید به این موضوع اشاره کرده است که نسخه‌ی بتا سیستم‌عامل iOS 12 برای تبلت آیپد از AvatarKit پشتیبانی می‌کند؛ این کیت برای فعال‌سازی نیاز به دوربین TrueDepth دارد. اطلاعات منتشر شده با شایعات گذشته مبنی بر تجهیز آیپد پرو 2018 به سیستم تشخیص چهره Face ID و حتی ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر این تبلت هم‌خوانی دارد. این موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که iPad Pro جدید اپل، نمایشگری با حاشیه‌های باریک خواهد داشت.

یکی‌دیگر از عواملی که باعث شده گمان کنیم آیپد پرو جدید اپل به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد، پشتیبانی فیس آی‌دی در iOS 12 از چندین چهره است؛ این قابلیت برای گوشی‌هوشمند مانند آیفون 10 که یک وسیله خصوصی است، کاربرد چندانی ندارد اما برای یک تبلت مانند آیپد پرو که می‌تواند برای چندین کاربر مورد استفاده قرار گیرد، مفید است. 

در صورتی‌که اپل به دنبال باریک‌تر کردن حاشیه‌های آیپد پرو جدید خود باشد، دکمه‌ی فیزیکی احتمالا کنار گذاشته خواهد شد؛ به همین جهت، ممکن است اپل از ژست‌های حرکتی مشابه با آیفون 10 در تبلت جدید خود استفاده نماید. همچنین ظاهرا در نسخه آزمایشی جدید سیستم‌عامل iOS 12، ژست‌های حرکتی جدیدی گنجانده شده است که در دسترس تبلت‌های آیپد نیز قرار دارد؛ بدین منظور، تنها کافی است وارد بخش Control Center شوید.

افزودن دوربین TrueDepth به آیپد پرو جدید اپل، تنها به منزله‌ی ارتقا امنیت آن نیست؛ کاربران همچنین می‌توانند به اموجی‌های سه‌بعدی سیستم‌عامل iOS که Animoji یا Memoji نامیده می‌شوند، دسترسی داشته باشند. Animoji برای جان بخشیدن به شخصیت‌های مختلف است اما Memojiها، آدمک‌هایی هستند که با دوربین پیشرفته آیپد پرو جدید اپل می‌توانند حالات چهره شما را شبیه‌سازی نمایند.

لازم به‌ذکر است که سیستم تشخیص چهره Face ID به تمامی آیفون‌های امسال اپل نیز افزوده خواهد شد و خبری از دکمه‌ی فیزیکی Home در این مدل‌ها نیست؛ به عبارت بهتر، آیفون‌های 2018 فاقد سنسور اثرانگشت Touch ID خواهند بود. 

با تغییراتی که اپل برای افزودن سیستم تشخیص چهره به آیپد پرو اعمال خواهد کرد؛ گمان می‌رود جانشین آیپدهای پرو 2017 اپل تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبل داشته باشند. البته فعلا کوپرتینویی‌ها هنوز زمان مشخصی برای معرفی آیپدهای پرو جدید خود مشخص نکرده‌اند و همان‌طور که می‌دانید، کنفرانس WWDC 2018 اپل بدون هیچ محصول جدیدی برگزار شد. با این‌حال ممکن است آیپد پرو جدید به همراه آیفون‌های 2018 در ماه سپتامبر توسط کوپرتینونشین‌ها به صورت رسمی معرفی شود.





منبع : تکرادار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار