تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 08
پیام‌رسان واتس اپ قصد دارد قابلیت جدید تشخیص لینک‌های آلوده را به پلت‌فرم خود بیفزاید تا امنیت سایبری گوشی‌های کاربرانش را تامین کند.

به گزارش آی تابناک : این روزها که اپلیکیشن‌های مختلف اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هر یک به منظور جلب نظر و رضایت کاربرانشان از قابلیت‌های شگفت‌انگیز و جدیدی رونمایی می‌کنند، اخبار جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد پیام رسان واتس اپ در حال تست و آزمایش قابلیت جدیدی است که به موجب آن، کاربران هنگام دریافت و باز کردن لینک‌های آلوده به بدافزار و مشکوک هشداری از سوی واتس اپ دریافت و مشاهده می‌کنند که آن‌ها را از باز کردن و مراجعه به سایت‌های آلوده به ویروس‌های رایانه‌ای و بدافزاری باز می‌دارد.

به نظر می‌رسد که واتس اپ به منظور افزایش امنیت سایبری کاربرانش قصد دارد به زودی این قابلیت جدید را به پلت‌فرم خود اضافه کند تا مجرمان سایبری و هکرها نتوانند با انتشار لینک‌های مشکوک و آلوده کاربران را به سایت‌های آلوده ببرند و از اطلاعات و حساب‌های کاربری آن‌ها سوءاستفاده کنند.

با توجه به اینکه این روزها اخبار بسیار زیادی از سراسر جهان درباره حملات سایبری، بدافزارها و باج‌افزارها و همچنین حملات فیشینگ منتشر می‌شود، کاربران باید توجه داشته باشند که برروی هر لینکی کلیک نکرده و به وب سایت‌هایی که از امنیت سایبری نامعلومی برخوردارند، مراجعه نکنند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.

چندی پیش بود که متخصصان امنیت سایبری به کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ هشدار دادند که با دریافت یک پیام تبلیغاتی مبنی بر تخفیف خرید کفش‌های آدیداس، در معرض حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند. این لینک‌ها توانست به راحتی بسیاری از کاربران واتس اپی را در دام مجرمان سایبری و هکرها بیندازد تا با حملات فیشینگ، از اطلاعات حساب کاربری ، شخصی و مالی آن‌ها سوءاستفاده کنند. این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و در ابتدا برای کاربران اندرویدی در نسخه بتا قابل دسترس خواهد بود.




منبع : FIRST POST 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار