کد خبر: ۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 07
سازمان آب‌‌ و برق دوبی (DEWA) روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد با مایکروسافت کار کند تا راه‌‌حل‌های مبتنی‌بر کوانتومی جدید را برای بهینه‌سازی انرژی و سایر مشکلات چالش‌بر‌انگیز ارائه‌دهد. لازم است بدانید که سازمان (DEWA) اولین سازمانی است که خارج از ایالآت متحده‌‌عربی در برنامه کوانتومی مایکروسافت شرکت می‌کند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت سخت در‌تلاش است تا پایدارترین و مقیاس پذیرترین کامپیوتر کوانتومی را ارائه‌دهد. هم‌چنان‌که توسعه‌ی کامپیوتر کوانتومی ادامه‌دارد، مایکروسافت درحال ارائه‌دادن خدمات کوانتومی اَژور به سازمان‌ها برای برنامه‌ریزی و آزمایش روی الگوریتم‌های کوانتومی است. بعد‌‌از آزمایش و برنامه‌ریزی روی الگوریتم‌ها آن‌ها می‌توانند راه‌حل‌های کوانتومی حاصل را در پلت‌فورم فعلی اَژور قرار‌دهند؛ تا اثرات واقعی آن را در حوزه‌های مختلف قبل‌از توسعه یک کامپیوتر همه‌منظوره کوانتومی ببینند.

هنگامی که کامپیوتر‌های کوانتومی واقعی آماده هستند، این سازمان‌ها می‌توانند به‌راحتی اطلاعات خود را به آن منقل کنند.

 

تاد هولمدال، معاون شرکت مایکروسافت کوانتوم، می‌گوید:

محاسبات کوانتومی نوید‌بخش حل برخی‌از بزرگ‌ترین چالش‌های سیاره‌ما است که رایانه‌های امروزی قادر به حل‌آن نیستند.

شرکای نو‌آرانه ما مانند DEWA  مزایای دریافت این خدمات  در اوایل توسعه را نه‌تنها برای ایجاد دانش و مهارت کوانتومی خود بلکه برای ایجاد راه‌حل‌های فوری که می‌تواند امروزه به‌کار گرفته‌شوند، درک می‌کنند.

محمد التایر مدیر اجرایی DEWA در  این مورد می‌گوید:

ما بسیار خوشحال هستیم که در اجرای قدرت انقلابی محاسبات کوانتومی در دوبی با مایکروسافت همکاری می‌کنیم.

این همکاری با مایکروسافت در راستای رسیدن به چشم‌‌‌‌انداز شیخ‌ محمد‌‌ بن‌ رشید‌‌ آل‌مکتوم، معاون رییس جمهور و نخست‌‌‌وزیر امارات متحده‌ی عربی و حاکم دبی، است که قصد دارد این شهر‌‌را به شیک‌ترین‌و شاد‌ترین شهر جهان تبدیل کند.

وی ادامه داد:

این همکاری هم‌چنین به ما در‌حل چالش‌های اساسی برای تبدیل امارات متحده‌ی عربی به عنوان یکی از نوآور‌ترین کشور‌های جهان کمک خواهد‌کرد.

این مشارکت به‌ما امکان دسترسی سریع به فناوری کوانتومی مایکروسافت می‌دهد؛ که ما با استفاده از آن این‌توانایی راخواهیم‌داشت که به‌توسعه‌ی راه‌حل‌هایی برای بهبود عملکرد، بهره‌وری‌ و کیفیت خدمات ارئه شده به مشتریان و فراتر از آن به‌پردازیم.




منبع : MSPU
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار