کد خبر: ۱۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 06
در یک دهه گذشته بالغ بر ۱۷۰ میلیارد دانلود از طریق اپ استور انجام شده که این میزان نیز ۱۳۰ میلیارد دلار را عاید اپل کرده است. این اطلاعات را صبح امروز شرکت App Annie به مناسبت دهمین سال تاسیس اپ استور منتشر کرد.

به گزارش آی تابناک : اپ استور در تاریخ ۱۰ جولای سال ۲۰۰۸ میلادی با تنها ۵۰۰ اپلیکیشن کار خود را آغاز کرد و از آنجایی که شرکت تحقیقاتی App Annie از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرده اطلاعات ارائه شده از سوی آن زیاد هم کامل نیست و اعداد و ارقام ارائه شده به مراتب بیشتری از چیزی است که در این گزارش می بینید.

این گزارش در واقع تصویری از رشد ادامه دار اپ استور در طی سالیان را نشان می دهد و خاطرنشان می کند که رشد درآمدهای این فروشگاه نرم افزاری از میزان دانلودهایش نیز فراتر رفته و بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ دوبرابر شده است.

اپ استور

نمودار سمت راست: میزان هزینه صرف شده در اب استور توسط کاربران نمودار سمت چپ: تعداد دانلودهای صورت گرفته در اپ استور

اپ استور iOS هم اکنون ۳۰ درصد از سهم دانلود جهانی را در اختیار دارد اما ۶۶ درصد از هزینه های صرف شده توسط کاربران را به خود اختصاص داده است.

با این حال اما نمی توان گفت که این تصویری کامل از iOS در مقایسه با اندروید است چراکه گوگل پلی در چین قابل دسترس نیست. لذا دیتای ارائه شده توسط App Annie کامل نیست چراکه اپ های اندرویدی شخص ثالث در چین را به حساب نیاورده.

سمت چپ: سهم iOS از هزینه های صرف شده توسط کاربران برای اپ های آن
سمت راست: سهم iOs از میزان دانلود اپ در سطح جهانی

این روزها چین نقشی تعیین کننده در مقیاس فعالیت یک شرکت ایفا می کند و گزارش App Annie از درآمدهای اپ استور اپل نیز این موضوع را به خوبی اثبات می کند. در واقع ۶۰ درصد از مبالغ صرف شده توسط کاربران از منطقه آسیا پسیفیک به دست می آید.

اپ استور

سهم هزینه های صرف شده در iOS و شمار دانلودهای صورت گرفته در آن برحسب منطقه طوسی: اروپا، خاورمیانه و آفریقا سبز: آسیا و پسیفیک آبی: آمریکا

بنابراین وقتی نگاهی به گذشته اپ استور (از زمان شکل گیری) می اندازیم متوجه می شویم که ایالات متحده آمریکا صدرنشین جدول بوده است. البته چین در اندک زمانی اختلاف خود با آمریکا را از میان برداشته با این حال هنوز هم از نظر میزان دانلود آمریکا با ۴۰.۱ میلیارد در مقام نخست قرار دارد و پس از آن چین با ۳۹.۹ میلیارد دانلود جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داده. با در نظر داشتن همین مساله میزان مبالغ صرف شده در اپ استور توسط کاربران آمریکایی و چینی به ترتیب برابر با ۳۶ و ۲۷.۷ میلیارد دلار عنوان شده است.

اپ استور

راست: مهم ترین بازارها برحسب میزان هزینه صرف شده از آغاز تا اکنون چپ: مهم ترین بازارها برحسب میزان دانلود از آغاز تا اکنون

طبق این گزارش کاربران آیفون استفاده بسیار زیادی هم از اپلیکیشن ها دارند. در تعدادی از بازارها کاربران بالغ بر ۱۰۰ یا حتی بیشتر اپلیکیشن را روی موبایل های خود به صورت نصب شده دارند که از آن جمله می توان به استرالیا، هند، چین، آلمان، برزیل، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و فرانسه اشاره نمود. آمریکا، انگلستان و مکزیک نیز به ترتیب با متوسط ۹۶، ۹۰ و ۸۹ اپ نصب شده در ماه در سال ۲۰۱۷ در جایگاه های بعدی قرار دارند.

متوسط تعداد اپ های نصب شده روی آیفون ها در سال ۲۰۱۷

در این گزارش همچنین به تاثیر بازی ها در افزایش درآمدهای اپ استور اشاره شده که حدودا ۳۱ درصد کل دانلودهای سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده اند اما ۷۵ درصد کل درآمدهای این فروشگاه مجازی از محل آنها به دست آمده. لازم به ذکر است که منطقه آسیا پسیفیک نقشی کلیدی را در این درآمدها بازی می کند و ۳.۴ میلیارد دانلود بازی در سال گذشته در این نواحی رخ داده که مجموعا ۱۹.۳ میلیارد دلار را به جیب اپل روانه کرده.

اپ های اشتراکی در اپ استور هم بخش قابل توجهی از درآمدهای این فروشگاه مجازی در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دادند؛ طبق گزارش App Annie این رقم برابر با ۱۰.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است که بیشتر از محل اپ های استریم محتوا نظیر نتفلیکس حاصل شده.

اپ استور

هزینه جهانی صرف شده در اپ استور برای خرید اپ به غیر از بازی ها

اپل پیش بینی کرده که درآمدهای اپ استور به لطف افزایش شمار کاربران اشتراکی آن رشدی ۸۰ درصدی را تا سال ۲۰۲۰ تجربه نماید و به رقم ۷۵.۷ میلیارد دلار برسد.

اپ استور

و با وجود آنکه امروز اپ استور بالغ بر ۲ میلیون اپلیکیشن را میزبانی می کند تاکنون بیشتر از ۴.۵ اپلیکیشن از طریق آن در اختیار کاربران قرار داده شده است که به تدریج توسط اپل یا توسعه دهندگان حذف شده اند و به همین خاطر است که تعداد اپ های موجود در اپ استور کمتر از رقم ۴.۵ میلیون ذکر شده است.





منبع : تک کرانچ 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار