کد خبر: ۱۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 06
آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، نسخه آزمایشی پرچمدار Galaxy Note 9 پیش از معرفی فاش شده است؛ این گوشی احتمالاً با 512 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین بهبود یافته عرضه خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : مدت کوتاهی پس از اینکه سامسونگ تایید نمود گوشی پرچمدار جدید خود را در تاریخ 9 اوت (18 مرداد) در نیویورک معرفی خواهد کرد، بخش قابل‌توجهی از مشخصات سخت‌افزاری Galaxy Note 9 سامسونگ فاش شد. اطلاعات جدید نیز توسط یک گزارش‌گر روس با نام Eldar Murtazin به‌دست آمده که ادعا می‌کند با نسخه‌ی آزمایشی Galaxy Note 9 در طی سفر اخیر خود به ایالات متحده کار کرده است. با اینکه نسخه فاش شده فاقد برخی از ویژگی‌های موردانتظار از جمله Bixby 2.0 است؛ از نظر سخت‌افزاری به نسخه نهایی Galaxy Note 9 شباهت بسیاری خواهد داشت.

در همین رابطه، اعلام شده است که پرچمدار جدید سامسونگ به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود؛ این باتری با استفاده معمولی نزدیک به دو روز شارژ نگه می‌دارد. در نسل قبل، از باتری با ظرفیت کم‌تر از 3500 میلی‌آمپر استفاده شده بود و همین موضوع باعث شد تا بسیاری نسبت به ظرفیت پایین باتری در Galaxy Note 9 سامسونگ خرده بگیرند. ضمن اینکه اعلام شده است پرچمدار جدید سامسونگ با همان طراحی Infinity Display نسل قبل یعنی Galaxy Note 8 همراه شده. مشابه با رویه‌ای که سامسونگ در پرچمداران اخیر خود دنبال می‌کند، نسخه پایه Galaxy Note 9 به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و از شش گیگابایت رم بهره می‌گیرد؛ همچنین مدل دیگری مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. منبع انتشار گزارش جدید پیرامون Galaxy Note 9 مدعی است که جدیدترین عضو از سری Galaxy Note با هشت گیگابایت رم و 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز در دست توسعه قرار دارد اما بعید است که این مد‌ل‌ها در ایالات متحده یا اروپا عرضه شوند. در همین رابطه، پیش‌تر اعلام شده بود که Galaxy Note 9 با هشت گیگابایت رم در برخی از بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد و مدل رده‌بالا در تمامی کشورها قابل خریداری نیست.

تمامی گزارش‌هایی که پیش‌تر پیرامون قلم جدید S-Pen سامسونگ شنیده بودیم، در گزارش گزارش‌گر روس با نام Eldar Murtazin تکرار شده است؛ آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، قلم جدید S-Pen از بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد و قابلیت‌هایی را به منظور کنترل محتوا از راه دور ارائه می‌دهد.

همچنین اعلام شده است که صفحه‌نمایش Super AMOLED مورد استفاده در Galaxy Note 9 خمیده خواهد بود و نسبت به نمایشگری که در نسل قبل استفاده شده، روشنایی بالاتری خواهد داشت. همچنین ادعا شده است که نسخه سامسونگ روی نسخه جدید قابلیت Always-on Display (ویژگی برای نمایش ساعت، روز و هشدارها یا کنترل آهنگ در حال‌پخش؛ زمانی‌که صفحه‌نمایش گوشی خود را خاموش کرده‌اید) مشغول به کار است و این فناوری تا زمان عرضه Galaxy S10 در اوایل سال 2019 معرفی نخواهد شد. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 که در حال‌حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و نسخه نهایی آن منتشر شده است، روی Galaxy Note 9 اجرا خواهد شد؛ البته رابط‌کاربری با رام Samsung Exprience 9.5 شخصی‌سازی شده است و ادعا می‌شود که در این نسخه از رابط‌کاربری اختصاصی سامسونگ، سرعت‌ انیمیشن‌ها روان‌تر شده.

اگر برای بخش عکس‌برداری در Galaxy Note 9 هیجان‌زده هستید، گفته می‌شود که لرزش‌گیر اپتیکال و الگوریتم‌های تصویربرداری در پرچمدار جدید سامسونگ ارتقا یافته؛ با این‌حال، هنوز مشخص نیست که جانشین Galaxy Note 8 از سنسوری با دیافراگم متغیر استفاده خواهد کرد یا مانند نسل قبل، دیافراگم سنسورهای دوربین روی مقداری ثابت مانده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، Galaxy S9 به دوربینی مجهز است که اندازه دهانه لنزی یکی از سنسورها روی دو مقدار F1.5 و F2.4 تغییر پیدا می‌کند و این موضوع باعث شده است تا عملکرد دوربین در هنگام عکاسی در محیط‌های تاریک به طور قابل‌توجهی بهبود پیدا نماید. قابلیت AR-Emoji نیز در Galaxy Note 9 ارائه خواهد شد و البته بهبود یافته است؛ هرچند، تغییرات اعمال شده مشخص نیست. 

گفته می‌شود که عرضه Galaxy Note 8 به شرکای سامسونگ متوقف شده و این شرکت تصمیم دارد تا موجودی پرچمدار نیمه دوم سال 2017 خود را به اتمام برساند؛ البته این موضوع چندان دور از انتظار یا غیرعادی نیست زیرا نسل Galaxy Note 8 تا چند هفته دیگر به صورت رسمی معرفی خوهد شد. این موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که عرضه پرچمدار جدید سامسونگ، روی قیمت نسل قبل تأثیر چشمگیری نخواهد داشت؛ به عبارت بهتر، سامسونگ نمونه‌های باقی‌مانده از Galaxy Note 8 را با کاهش قیمت به مشتریان تحویل نخواهد داد.





منبع : ANDROID HEADLINES 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار