کد خبر: ۱۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 05
موس‌های گیمینگ از جمله مهم‌ترین تجهیزات گیمر‌ها محسوب می‌شود که باید در انتخاب آن دقت لازم را کرد؛ تصاویر این موس‌ها را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان ببینید.
به گزارش آی تابناک : گیمر یک واژه انگلیسی است و به کسی که خواه بازی های ویدئویی و خواه دیگر بازی های دیگر را دنبال می کند،  اطلاق می شود؛ اما در این مقاله بیشتر تمرکز روی گیمرهای کامپیوتری است.

هر شخصی در هر حیطه ای که حرفه ای عمل کند، ابزار مخصوصی نیز که مناسب برای حوزه عملکرد آن باشد، وجود دارد.

برای گیمرهای حرفه ای موس های حرفه ای یا به عبارتی موس های گیمینگ مثل یک سلاح عمل می کند. "موس های گیمینگ" انواع مختلفی دارند که در این مطلب به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز گیمرها 

وقتی موضوع در مورد گیمرهاست، شاید اولین چیزی که به ذهن می رسد تجهیزات مورد نیاز آن ها باشد که می توان از یک نمایشگر با کیفیت و دارای وضوح بالا، پردازنده مرکزی و کارت گرافیک قوی و مخصوصا یک موس با دقت بالا نام برد. این ابزار برای یک گیمر حیاتی است اما دلیل اهمیت موس های گیمینگ چیست؟

دلیل اهمیت این دستگاه این است که حرکات گیمرها باید بدون تاخیر یا با کمترین تاخیر و بدون خطا به کامپیوتر منتقل شوند البته از ظاهر و ساخت موس های گیمینگ هم نباید غافل شد.

در این ابزار این امکان وجود دارد که بر اساس نیاز کاربر(گیمر) در آن ها تغییر ایجاد کرد یا به عبارتی امکان سفارشی سازی وجود دارد.

معرفی بهترین موس های گیمینگ

موس  Corsair Vengeance M65

 

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

این موس مجهز به یک دکمه می باشد که برای طرفداران بازی های تک تیراندازی تعبیه شده است. امکان افزایش DPI تا 8200 وجود دارد که حساسیت و دقت لازم را برای هدف گرفتن تامین می کند.

موس ونجنس ساخته شده از هسته  آلومینیومی با پنل های پلاستیکی روی آن است و  باتوجه به اینکه این موس دکمه های قابل برنامه ریزی زیادی ندارد احتمالا چندان مورد توجه گیمرهایی که به سبک های RTS و MMO علاقه دارند، قرار نمی گیرد.

موس  Mionix NAOS 7000

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

این موس با توجه به اندازه  بزرگی که دارد بیشتر برای افرادی که عادت دارند موس های گیمینگ را با تمام کف دست خود بگیرند مناسب است.

سنسور اپتیکال (نوری) این موس فاقد مشکلات مرتبط با شتاب بوده و  امکان تنظیم DPI این موس تا 7000 وجود دارد و همچنین سرعت ردیابی در این دستگاه 5.45 میلی ثانیه است و از نقاط ضعف این محصول می توان به چرخ اسکرول آن اشاره کرد.

موس  Razer DeathAdder Chroma

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

DPI این موس 10000 است که نسبت به موس های گیمینگ دیگر رقم بالایی حساب می شود؛  ساخت این محصول به گونه ای است که به خوبی در دست گیمر جای می گیرد و باتوجه به جنس ساختش در دست لیز نمیخورد.

این موس حافظه ندارد و بر پایه فضای ابری است در نتیجه هر جایی که این موس را ببرید احتیاج به نصب دارد.

موس  Zowie Gear EC1 Evo CL

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

بدنه  این موس نسبتا بلند است و افرادی که طبق عادت موس را با انگشتانشان نگه می دارند، این محصول را بیشتر می پسندند.

این موس شامل سنسور نوری و 5 دکمه است که تقریبا در دسته مدل های با کمترین دکمه قرار می گیرد ولی به خوبی برای دستور اولیه برنامه ریزی می شود؛ این دستگاه توانایی plug and play دارد و با کروم بوک نیز امکان استفاده از آن وجود دارد. DPI این موس روی حالت های 450، 1150 و 2300 تنظیم می شود.

موس Logitech G502 Proteus Core

 

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

 

این موس بیشتر مناسب کاربرانی است که دستگاه را روی پنجه  خود نگه می دارند و چندان برای گیمرهایی که موس را بات کف دست نگه می دارند مناسب نیست چرا که تسلط روی دکمه ها سخت و کارکردن با آن ها مشکل می شود.

هر چقدر که DPI یک موس بیشتر باشد با تعداد حرکات کمتر، می توان بخش گسترده تری از صفحه نمایش را پوشش داد و پشتیبانی کرد.

با موس لاجیتک سطح DPI وارد مرحله ی جدیدی شده و در این دستگاه DPI 12000 ارائه می شود؛ از دیگر امتیازات آن می توان به چرخش 360 درجه، مناسب برای بازی های تیراندازی، قابلیت تنظیم DPI و همچنین کالیبره شدن با سطوح مختلف اشاره کرد.

موس Roccat Kone XTD Optical

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

در این نسخه از سنسور نوری به جای سنسور لیزری استفاده شده است. حافظه ذخیره سازی این موس 576 کیلوبات است. دقت این دستگاه 6400 DPI برآورده شد که در ظاهر کمتر از مدل های لیزری است اما از نظر شتاب به هیچ عنوان با مشکل رو به رو نمی شوید.

طراحی این موس برای افرادی که از کف دست و پنجه استفاده می کنند مناسب است.

ماوس  Razer NAGA

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

 

این موس دارای 19 دکمه  قابل برنامه ریزی است که مناسب برای  گیمرهای علاقمند به سبک MMO تشخصی داده می شود؛  DPI این محصول 8200 است.

ماوس  Cougar 700M

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

 اندازه  این موس متناسب با نوع گرفتن کاربر قابل تنظیم است که خود یک امتیاز استثنایی است؛ این محصول به 8 دکمه قابل برنامه ریزی مجهز شده است.

موس کوگار یک پردازنده 32 بیت آرم و یک حافظه 512 کیلوبایتی دارد؛ در این  محصول یک دکمه مختص تک تیر انداز برای کاربران علاقمند به این سبک بازی ها تعبیه شده است.

موس SteelSeries Rival 700

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

این موس جز موس های گران قیمت بوده و دقتی در حدود 16000 DPI دارد همچنین امکان تعویض کاور این دستگاه نیز وجود دارد که آن ها هم به صورت جداگانه قابل خریداری هستند. یکی از ویژگی های مهم و متفاوت این محصول که آن را از بقیه موس های گیمینگ متمایز می کند وجود یک صفحه نمایش OLED سیاه و سفید در کنار آن است  هم چنین این موس از برخی هشدارهای حسی مثل لرزش هنگام زخمی شدن در بازی  پشتیبانی می کند.؛ شاید این قابلیت برای عده ای ناخوشایند به نظر برسد اما قطعا توجه عده ای را هم به خود جلب می کند.

4 موس گیمینگ برتر سال 2017

موس COUGAR 500M

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

موس Genius  مدل SCORPION M8-610

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

 

موس Proteus Core

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

 موس Rapoo V210

موس های گیمینگ برای حرفه ای ها + تصاویر

به معرفی چند مدل از موس های گیمینگ همچنین موس های برتر سال 2017 پرداختیم؛ افرادی که قبلا با موس گیمینگ کار نکرده باشند شاید تشخیص این دستگاه برایشان مشکل تر باشد.

موس های گیمینگ در اصطلاح خوش دست تر هستند و همینطور دکمه های بیشتری نسبت به موس های معمولی دارند.

اگر قصد خرید یکی از موس های گیمینگ را دارید، به سوئیچ های DPI و دکمه های قابل برنامه ریزی دستگاه توجه کنید. امیدواریم که ازین مطلب لذت برده باشید.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار