کد خبر: ۱۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 05
کمپانی اپل در تاریخ 11 ژوئن 2012 طی مراسم سالانه توسعه دهندگان خود، از نسل اول مک بوک پرو با نمایشگر رتینا پرده برداشت که به دلیل طراحی زیبا و باریک بدنه، مورد تشویق حضار قرار گرفت.

به گزارش آی تابناک : مک بوک پرو 2012 علاوه بر زیبایی، کارایی بالایی داشت و در زمان خود به دلیل توانایی های ارتباطی و سهولت حمل و استفاده، جوایز مختلفی را دریافت نمود. مدل مذکور به خاطر استفاده از نمایشگر رتینا کیفیت تصویر بهتری ارائه می کرد و با حذف پورت اترنت و درایو نوری (CD/DVD)، از بدنه باریک و سبکی برخوردار بود.

مک بوک پرو

مک بوک پرو 2012

مک بوک پرو

مک بوک پرو 2016

البته با وجود باریک شدن نسبت به مدل های قبل، نسخه 2012 مک بوک پرو به طیف وسیعی از پورت های ارتباطی مجهز شده بود که شامل دو درگاه تاندربولت، دو پورت USB-A، جک هدفون، درگاه شارژ MagSafe، پورت HDMI و درگاه کارت حافظه SD می شد. در مقام مقایسه نسخه، 2016 بسته به مدل از چند پورت تاندربولت 3 بهره می برد که امکانات قبلی را به صورت یکپارچه ارائه می دهند.

جالب است بدانید که با وجود عرضه مدل های جدید، بخشی از مشتریان همچنان نسخه های 2012 تا 2015 مک بوک پرو را ترجیح می دهند که این امر باعث شده کمپانی اپل همچنان یک مدل (2015) از این نسل را در آمریکا با قیمت 1999 دلار عرضه کند.

پشتیبانی سخت افزاری از مک بوک پرو رتینا 2012 در کالیفرنیا و ترکیه همچنان ادامه دارد

اما خبر بد برای علاقه مندان به مدل 15 اینچی سال 2012 اینکه اپل 6 سال پس از معرفی این محصول، پشتیبانی سخت افزاری از آن را پایان داده و مراکز خدماتی شرکت الزامی به ارائه سرویس و قطعات سخت افزاری به این مدل ندارند. البته شرایط در ایالت کالیفرنیا و کشور ترکیه متفاوت است چرا که قوانین حمایت از مصرف کننده در این مناطق سختگیرانه تر بوده و اپل را مجبور به ادامه سرویس دهی می کنند.

گفتنی است پشتیبانی نرم افزاری از مک بوک پرو 2012 همچنان ادامه دارد و نسخه 13 اینچی آن نیز همچنان خدمات سخت افزاری اپل را دریافت خواهد کرد.





منبع : mac rumers 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار