کد خبر: ۱۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 04
به تازگی گزارش شده که یک شرکت چینی قصد دارد یک اسلحه‌ لیزری جدید برای نیرو‌های پلیس این کشور تولید کند.

به گزارش آی تابناک : این تفنگ قادر است لباس و پوست فرد موردنظر را که در فاصله ی ۸۰۰ متری قرار گرفته را بسوزاند. جنگ افزار یاد شده صدایی از خود تولید نکرده، نورش قابل مشاهده نیست و قادر است که از پنجره نیز بگذرد.

تفنگ موردنظر توسط شرکت ZKZM Laser توسعه یافته که در واقع بخشی از آکادمی علوم چین به شمار می‌رود. این جنگ افزار به منظور استفاده در مواقعی طراحی شده که یک مجرم، تعدادی از افراد را گروگان گرفته باشد. در این موقاع پلیس می‌تواند بدون آنکه مجرم خبردار شود او را هدف قرار داده و کنترل اوضاع را از دستش خارج کند. علاوه بر این می‌توان از این اسلحه لیزری در ماموریت‌های مخفی ارتش نیز استفاده کرد.

لیزر این اسلحه به گفته سازندگانش قادر است که درد غیرقابل تحملی را ایجاد کند اما با این حال صدمات وارده باعث نخواهد شد که فردی را بکشد.

این تفنگ ۳ کیلو بیشتر وزن ندارد و تقریباً به سنگینی یک کلاشینکف یا AK-47 است. این اسلحه از یک باتری لیتیومی بهره می‌برد و به همین دلیل قادر است بیش از ۱۰۰۰ شلیک انجام دهد و هر کدام دو ثانیه طول خواهند کشید.

گفته شده که ZKZM  به دنبال شرکت هایی است تا با آن شریک شود و این اسلحه لیزری را به تولید انبود برساند. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، به احتمال قوی تولید این تفنگ ۱۵ هزار دلار هزینه خواهد برد.

البته کارشناسان معتقدند که این اسلحه قادر نخواهد بود که هدف خود را بسوزاند چرا که وقتی اشعه‌ی لیزر ۸۰۰ متر در هوا سفر می‌کند بسیار ضعیف خواهد شد و دیگر نمی تواند خسارت محسوسی به لباس یا پوست شخصی برساند.

حال باید دید این جنگ افزار در صورت تولید قادر خواهد بود که گفته های سازندگانش را عملی کند یا در حد یک طرح اولیه باقی خواهد ماند.

 

تماشا کنید: لیزر‌ها زمان تولید شلوار جین را ۲۰ برابر کاهش می‌دهند

منبع : THE NEXT WEB 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار