کد خبر: ۱۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
گفته می‌شود سونی حداقل یک گوشی پرچمدار تازه را در دست توسعه دارد. این گوشی احتمالا Xperia XZ3 نام دارد و فهرست مشخصات آن اخیرا فاش شده است.

به گزارش آی تابناک : فهرست مشخصات یک گوشی سطح بالای سونی با شناسه H8526 توسط یک کاربر در تالار گفتگوی Reddit به اشتراک گذاشته شد. این گوشی مرموز ظاهرا به تازگی توسط ابزار Geekbench بنچمارک شده و برخی مشخصات کلیدی‌اش فاش شده است. نکته جالب توجه در این فهرست پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 است چراکه این پردازنده سطح بالا هنوز رسما توسط سازنده آن کوالکام رونمایی نشده است.

در این فهرست شاهد هستیم که گوشی H8526 سونی توانسته است در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 3033 و 10992 را کسب کند. این گوشی مرموز توانسته است امتیازهای جالب توجه مذکور را به کمک پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 و 8 گیگابایت رم کسب کند. درواقع این گوشی ظاهرا اولین گوشی از برند سونی است که به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود. این گوشی همچنین به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 9.0 بهره می‌برد.


 

براساس شایعه‌های اخیر انتظار می‌رود که پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 با ساختار 7 نانومتری و به همراه مودم اسنپ‌دراگون X50 LTE با پشتیبانی از 5G در سال 2018 معرفی شود. تازه‌ترین گزارش‌ها هم حاکی از آن هستند که کمپانی TSMC روند تولید انبوه پردازنده 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 855 را به زودی آغاز می‌کند.

شناسه‌های گوشی‌های سری Xperia XZ2 سونی از H81XX تا H83XX است. شایعه‌‌ای چندی پیش در همین راستا منتشر شد و ادعا کرد که شناسهXperia XZ3 این سازنده H84XX خواهد بود. گوشی H8526 هم با توجه به فهرست پیش رو دقیقا از همان ویژگی‌های سطح بالایی بهره می‌برد که از یک پرچمدار 2019 سونی انتظار می‌رود. از طرف دیگر وجود حرف H در ابتدای این شناسه نشان می‌دهد که این گوشی مرموز ممکن است در سال 2018 رونمایی شود. فهرست پیش رو همچنین هنوز روی وب‌سایت اصلی ابزار Geekbench منتشر نشده و به همین خاطر ممکن است جعلی باشد.


 

گزارش‌های متعددی اخیرا درباره این گوشی تازه منتشر شدند و پیش بینی کردند که سونی ممکن است Xperia XZ3 را در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی IFA 2018 معرفی کند. انتظار می‌رود پرچمدار مذکور در طراحی دوربین اصلی دوگانه و سلفی تکی از Xperia XZ2 Premium که آوریل گذشته معرفی شود پیروی کند. همچنین ممکن است در کنار این گوشی سطح بالا شاهد رونمایی از یک نسخه کوچک‌تر با پسوند کامپکت باشیم. علاوه بر این موارد برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند ممکن است یک گوشی دیگر هم به نام Xperia XZ3 Premium یا XZ3 Pro تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود.




منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار