کد خبر: ۱۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
بسیاری از نرم افزار‌های ویندوزی مایکروسافت اکنون برای دستگاه‌های اندرویدی نیز در دسترس هستند اما، زمانی که بخواهید این دو دستگاه را به یک دیگر متصل کنید، بعضا به مشکل بر خواهید خورد. بر هیچ کس پوشیده نیست که مایکروسافت، اخیرا سخت تلاش می‌کرد تا که تجربه کار با نرم افزار‌های ویندوزی را به گوشی‌های اندرویدی بیاورد. اکنون نیز، نتیجه این تلاش‌ها میسر شده است و می‌توان گفت که اندروید، یک پلتفرم موبایل برای کاربران ویندوز است.

به گزارش آی تابناک : این پل ارتباطی میان ویندوز و اندروید با عرضه شدن نرم افزار "Your Phone” برای اکوسیستم اندروید مستحکم تر از پیش نیز شده است. اما، مایکروسافت هنوز هم می‌تواند این پل را مستحکم تر و گسترده تر کند. در این مقاله، تصمیم داریم تا پنج موردی را که باعث می‌شوند کاربران اندرویدی بیشتر و بیشتر غرق در تجربه نرم افزار‌های ویندوزی شوند را بررسی کنیم.

پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی در کامپیوتر

گوشی‌های هوشمند اکنون به مرحله ای از تکامل رسیده اند که کمتر کسی از آن‌ها برای تلفن کردن استفاده می‌کند. با ذکر این نکته، شاید خنده دار برسد که بگوییم این امر که در نرم افزار "Your Phone” نمی‌توان به تماس‌های تلفنی پاسخ داد یک ضعف محسوب می‌شود.  قابلیت سینگ کردن SMS ها در نرم افزار "Your Phone” بسیار مفید واقع شده است و پل ارتباطی خوبی را میان ویندوز و دستگاه‌های اندرویدی ایجاد کرده است. اما انتظار برای پاسخ به تماس‌های تلفنی در این نرم افزار نیز، خواسته ای طبیعی است. به کمک چنین قابلیتی در این نرم افزار، کاربران امکان استفاده از میکروفون‌های با کفیت تر و روش‌های ورودی به روز تری را خواهند داشت و همچنین، به کمک نرم افزار‌های ویندوزی قادر به ضبط تماس‌های خود خواهند بود.

مایکروسافت اکنون هم در حال کار روی این قابلیت برای اضافه کردن آن به”Your Phone” است اما، اضافه کردن آن سخت تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. به طور مثال، یکی از فاکتور هایی که بعضا این امر را سخت می‌کند، نیاز این قابلیت به سخت افزار‌های به روز تر و جدید از طرف کاربران است.

دو طرفه شدن قابلیت "Continue on PC”

قابلیت Continue on PC یکی از پر طرفدار ترین قابلیت هایی است که مایکروسافت به نرم افزار‌های ویندوزی در اکوسیستم اندروید اضافه کرده است و این کمپانی، اکنون دارد روی اضافه کردن نرم افزار‌های بیشتری به لیست نرم افزار هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند. این قابلیت اکنون قابل استفاده در مرورگر مایکروسافت اج در پلتفرم‌های اندروید و آی او اس است. اما نقطه ضعف این قابلیت، یک طرفه بودن آن است. یعنی شما تنها می‌توانید صفحات وب را از گوشی موبایل خود به مایکروسافت اج در رایانه ارسال کنید و برعکس آن امکان پذیر نیست. به طور مثال، برای اشخاصی نظیر بنده که مطالب را در گوشی خود می‌خوانم، دو طرفه بودن این قابلیت بسیار مفید واقع می‌شود.

البته، مایکروسافت برای عملی کردن این کار باید نام این قابلیت را نیز، عوض کند. اما برای ایجاد یک تجربه مشترک کراس پلتفرمی و فرا پلتفرمی که مایکروسافت در حال ایجاد کردن آن است، چنین تغییر نامی امر ناچیزی محسوب می‌شود.

عرضه یک کلیپ بورد یونیورسال

من کمی در مورد این قابلیت تقلب کردم چون که، آخرین بیلد اینسایدر‌های ویندوز 10 از قابلیتی به نام "Clipboard” بهره می‌برد که یک کلیپ بورد ابری است. اما این قابلیت، چیزی است که کاربران سرویس‌های مایکروسافت سال‌ها خواستار آن بوده اند و زمانی که این قابلیت به طور کراس پلتفرمی عرضه شود، بسیار جذاب خواهد بود. این کلیپ بورد نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک متن را در هر دستگاهی اضافه کنید و بلکه، این امکان را به شما می‌دهد تا هر چیزی را که پیش تر کپی کرده بودید را مشاهده کنید.

بازتاب صفحه گوشی موبایل در رایانه

زمانی که شما در حال همگام سازی پیام‌ها و اطلاعات موبایلتان با رایانه هستید، این که در این میان بازتابی از صفحه گوشی موبایلتان را در دسکتاپتان مشاهده کنید و بدون نیاز به کار با موبایل، از طریق رایانه گوشی موبایلتان را کنترل کنید بسیار قابلیت جذابی است. البته، نرم افزار‌های شخص ثالتی تا کنون این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده اند و برخی تولید کنندگان همانند دل، سامسونگ و اچ پی نیز، راه‌های خود را جهت مشاهده بازتاب صفحه موبایل در رایانه توسعه داده اند. در این میان، جای خالی مایکروسافت برای ایجاد یک تجربه کراس پلتفرمی بسیار احساس می‌شود.

توسعه نرم افزار "Photos” برای اندروید

مایکروسافت به تازگی نرم افزار "Photos Companion” را برای کاربران اندرویدی منتشر کرده است. این نرم افزار، به کاربران امکان ارسال تصاویر گوشی موبایل به رایانه را از طریق یک شبکه اینترنت خانگی فراهم می‌کند. از آن جایی که تست کردن این نرم افزار بخشی از وظایف کاری من بود، زمانی که من آن را امتحان می‌کردم، جای خالی نرم افزار Photos ویندوز را در اندروید احساس کردم. به کمک این نرم افزار می‌شد که شما به راحتی یک تصویر را در گوشی خود ذخیره کنید و این نرم افزار به طور خودکار آن را در وان درایو شما آپلود کنم و سپس این عکس در رایانه شما قابل دسترسی باشد.

اندروید نرم افزار‌های بسیار بسیار زیادی در زمینه مدیریت تصاویر و فایل‌ها را دارد اما، بسیاری از آن‌ها کارایی مناسبی ندارند. پس بدون نرم افزار Photos در اندروید، عکس‌های شما در فضای ابری دیگری ذخیره می‌شوند و برای داشتن آن‌ها در رایانه، باید وان درایو را نصب کنید، قابلیت پشتیبان گیری اتوماتیک آن را فعال کنید و مراحل بسیار بیشتری را بروید تا بتوانید تصاویر خود را در رایانه شخصیتان داشته باشید. در صورتی که، با عرضه شدن نرم افزار Photos برای اندروید تمامی این مشکلات برای کاربران ویندوزی حل می‌شود.

آوردن نرم افزار Photos به اندروید نه تنها یک تجربه مشترک و و یکسان استفاده از فایل‌های چند رسانه ای در دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند و بلکه، قابلیت همگام سازی فرا دستگاهی تصاویر را برای کاربران محیا می‌کند.

من واقعا تحت تأثیر تلاش‌های مایکروسافت برای جمع کردن دستگاه‌های اندرویدی زیر سایه ویندوز قرار می‌گیرم. بسیاری از قابلیت هایی که تا کنون از آن‌ها سخن گفته ایم، در حال توسعه توسط مایکروسافت هستند و بعضی از آن‌ها نیز، تحت نظر مایکروسافت هستند. پس آینده ای که در آن همه دستگاه‌ها به هم متصل می‌شوند بسیار روشن است.





منبع : windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار