کد خبر: ۱۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، ال‌جی دیسپلی تولید پنل برای آیفون 10 پلاس را برعهده خواهد داشت؛ این گوشی به نمایشگر 6.5 اینچی OLED مجهز شده است.

به گزارش آی تابناک : اپل در ماه سپتامبر از آیفون‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد و براساس شایعات، حداقل دو آیفون با صفحه‌نمایش اولد در سال 2018 معرفی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که یک گوشی 6.1 اینچی مجهز به صفحه‌نمایش LCD (حتی برخی مدعی هستند این مدل با صفحه‌نمایش OLED همراه خواهد بود) تا چند ماه دیگر معرفی شود. در سال گذشته، کوپرتینویی‌ها دو گوشی آیفون مجهز به صفحه‌نمایش LCD معرفی کردند؛ آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، نامی بود که اپل برای آیفون‌های LCD خود در سال 2017 انتخاب کرد. همچنین آیفون 10 نیز سال گذشته با صفحه‌نمایش اولد معرفی شده بود؛ تا پیش از معرفی این گوشی، اپل هیچ گوشی مجهز به صفحه‌نمایش OLED ارائه نداده بود و آیفون 10 اوین گوشی شرکت آمریکایی محسوب می‌شود که از نمایشگر اولد بهره می‌گیرد.

شرکت اپل در سال 2017 برای تأمین پنل‌های اولد موردنیاز آیفون 10 از سامسونگ دیسپلی کمک گرفت؛ این شرکت در حال‌حاضر، بیشترین سهم را از بازار تولید پنل اولد در اختیار دارد. حال امسال شایعه شده است که یک شرکت دیگر به همراه سامسونگ دیسپلی برای آیفون‌های اپل، صفحه‌نمایش اولد تولید خواهد کرد؛ در ابتدا اعلام شده بود که ال‌جی دیسپلی در کنار سامسونگ دیسپلی، سازنده پنل اولد برای آیفون‌های 2018 است اما مدتی بعد با انتشار خبری مبنی بر عملکرد ضعیف پنل‌های اولد ال‌جی، گمان می‌رفت این شرکت از زنجیره تأمین صفحه‌نمایش برای آیفون‌های جدید خارج شده است.

هرچند در یک گزارش جدید، اعلام شده است که ال‌جی دیسپلی نزدیک به دو الی چهار میلیون واحد پنل اولد برای آیفون 10 پلاس (iPhone X Plus) تولید خواهد کرد. با اینکه شرکت مذکور تعداد محدودی پنل اولد برای آیفون‌های جدید اپل تولید خواهد کرد اما به کوپرتینویی‌ها کمک می‌کند تا در مذاکره با سامسونگ دیسپلی، موقعیت بهتری داشته باشند. البته شرکت ال‌جی دیسپلی مایل است تا تولید پنل‌ اولد برای تمامی آیفون‌‌های 2018 را برعهده بگیرد اما این موضوع امکان‌پذیر نیست؛ شرکت کره‌ای مشکلاتی در تولید پنل‌های اولد دارد و البته ظرفیت تولید پنل اولد آن نیز بسیار پایین است.

گزارش شده است که اپل نزدیک به 110 دلار برای هر پنل اولد آیفون 10 هزینه می‌کند؛ این موضوع یکی از دلایلی است که پرچمدار اولد 2017 کوپرتینویی‌ها نزدیک به 1000 دلار قیمت‌گذاری شده. با این‌حال، شرکت آمریکایی درنظر دارد در مذاکرات خود با سامسونگ دیسپلی، درباره این موضوع مجدداً مذاکره کرده و هزینه پرداختی برای هر واحد پنل اولد را کاهش دهد. 

اپل برای اینکه بازار را از انحصار سامسونگ دیسپلی خارج کند، نزدیک به 2.6 میلیارد دلار در خطوط تولید ال‌جی دیسپلی هزینه کرده است؛ کوپرتینویی‌ها به این امید هستند که ال‌جی دیسپلی، ظرفیت تولید پنل‌های اولد خود را افزایش دهد. همچنین با اضافه شدن ال‌جی دیسپلی به زنجیره تأمین پنل اولد برای آیفون‌های 2018، احتمالاً به‌زودی گوشی‌های هوشمند بیشتری با صفحه‌نمایش اولد عرضه خواهد شد؛ سازندگان اندرویدی اکنون مطمئن هستند که یک تولیدکننده دیگر در کنار سامسونگ دیسپلی برای گوشی‌های هوشمند، پنل اولد تولید می‌کند.

جدا از پنل نمایشگر آیفون‌های 2018، شایعه شده است نسل دوم آیفون 10 و آیفون 10 پلاس حاشیه‌ی باریک‌تری در بالای صفحه‌نمایش خود دارند؛ هر دو مدل احتمالاً به نسخه جدید سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهند شد. همچنین مدل 6.1 اینچی که از نمایشگر LCD استفاده می‌کند، از نسل قبل سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID بهره می‌گیرد که در آیفون 10 نیز از آن استفاده شده بود. تمامی آیفون‌های جدید، طراحی بدون حاشیه داشته و البته مدل 6.1 اینچی به یک دوربین مجهز شده است.




منبع : iphonehacks
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار