کد خبر: ۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 30
محققان دانشکده مهندسی نساجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی ماسک های معطر دارویی با خاصیت رهایش کنترل شده با استفاده از ترکیبات «دندریمر» شدند.
به گزارش آی تابناک : دکتر سمیه اکبری هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص طرح «معطر سازی لایه الکتروریسی برای استفاده در ماسک ها با استفاده از ترکیبات دندریمر» خاطر نشان کرد: موفق شدیم که یک لایه موثر برای استفاده در ماسک ها با خاصیت معطر سازی کنترل شده طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه از ترکیباتی استفاده کرده ایم که باعث ماندگاری عطر در ماسک می شود، عنوان کرد: طی تحقیقاتی که انجام داده ایم، عطر به مدت  سه هفته در ماسک باقی می ماند.

به گفته اکبری، در این ماسک ها از عصاره های مختلفی استفاده شده و خاصیت درمانی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه نمونه داخلی ماسک معطری که خاصیت رهایش کنترل شده داشته باشد وجود ندارد، عنوان کرد: این نوع ماسک خاصیت آنتی باکتریال نیز دارد و می تواند ذرات آلاینده را با راندمان بالا جداسازی کند و مانع ورود آن به دستگاه تنفسی افراد شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر این ماسک ها قرار است با همکاری یک شرکت دانش بنیان وارد بازار شود.

استاد دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ثبت اختراع داخلی آن انجام شده و ثبت اختراع در اداره ثبت آمریکا نیز در حال بررسی است.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار