کد خبر: ۱۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 28
ویوو اعلام کرد سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی روی گوشی‌های این شرکت، ۱۰ برابر از سنسور‌های شرکت اپل دقیق‌تر خواهند بود.
به گزارش آی تابناک : در کنگره جهانی موبایل شانگهای، ویوو تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی را معرفی کرد که فقط به گوشی‌های هوشمند این شرکت محدود نمی‌شود و به نظر می‌رسد در جهان واقعی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

ویوو در این سال‌ها درگیر توسعه سیستم پیشرفته تشخیص چهره‌ای به نام «زمان پرواز» (Time of Fkight) بوده است. این سنسور زمان فرستادن نور از سمت سنسور و بازتاب آن از سطح را تشخیص می‌دهد و بنابراین ترسیم سطح تا سه متر فاصله برای آن آسان‌تر خواهد بود. این تکنولوژی برای بهبود جسچرها و مسیریابی حرکت‌ها، عکاسی سه بعدی و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یک هوش مصنوعی به این تکنولوژی کمک خواهد کرد تا توانایی‌های امنیتی بیشتر هم بشود اما نکته‌ای که بیش از همه چیز قابل توجه است این است که ویوو ادعا می‌کند تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی TOF از تکنولوژی‌های مورد استفاده در Mi 8 Explorer، iPhone X و تکنولوژی جدید هوآوی ساده‌تر خواهد بود. این یعنی سنسورهای TOF کوچکتر هستند، ساده‌تر عمل خواهند کرد و از ساختار تشخیص چهره سه بعدی نوری انعطاف‌پذیرتر خواهند بود. این تکنولوژی بستگی به نوری دارد که از طرف شیء بازتاب می‌شود.

علاوه بر این، سنسورهای ویوو در شمار 300هزار تولید خواهند شد که این تعداد 10 برابر تعدادی است که اپل تولید کرده بود و بدان معناست که در اپلیکیشن‌های بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، این سنسور می‌تواند به عنوان شبیه‌سازی اشیا برای هدف‌های تحصیلی باشد که در رشته‌های مهندسی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرچند این تکنولوژی کمی دست نیافتنی به نظر می‌رسد، این شرکت چینی آنقدر سریع بوده که تکنولوژی TOF را برای تست‌های صنعتی فرستاده تا آن را برای معرفی رسمی آماده کند. خواه ناخواه، به نظر می‌رسد تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی در حال قدم گذاشتن در زندگی همه ماست و ما باید خود را به کار کردن با آن‌ها عادت دهیم. همچنین برای ما جذاب خواهد بود که بدانیم کدام تولیدکننده بهترین تکنولوژی در این زمینه را خواهد داشت.




منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار