کد خبر: ۱۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 24
شما یک کنسول بازی می‌خرید تا با آن بازی کنید اما بعد از مدتی این کنسول تبدیل به بخش مهمی از سینمای خانگی شما می‌شود. اگر می‌خواهید بر روی آن‌ها فیلم و سریال تلویزیونی ببینید، پس شاید بهتر باشد که در این‌باره براساس نیازهایتان بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.
به گزارش آی تابناک : نسل قبل کنسول‌های بازی به‌ندرت گزینه‌هایی بودند که مورد انتخاب اکثر مردم قرار گیرند و یک نسل قبل‌تر این کنسول‌ها، حتی ارزش خریدن هم نداشت. امروزه کنسول‌های بازی چیزی فراتر از یک دستگاه بازی هستند. نسل کنونی کنسول‌ها قادر به پخش ویدیوهای اچ‌دی (و حتی ۴K)، بلوری و دی‌وی‌دی هستند و و حتی فراتر از این‌ها، مجهز به سرویس‌های پخش تلویزیونی نیز هستند.

در اینجا، گزینه‌های برتر شرکت‌های مایکروسافت، سونی و نینتندو را معرفی می‌کنیم تا برای اکوسیستم سرگرمی خانه‌هایتان انتخاب‌های مناسبی داشته باشید.

ایکس‌باکس وان S/X ایده‌آل برای بلوری‌های ۴K و تلویزیون کابلی


شاید تصور می‌شود که کنسول بازی مایکروسافت تنها به خاطر کتابخانه بازی‌هایش برجسته و ممتاز است اما وقتی بحث سیستم سرگرمی خانگی در میان باشد، این کنسول در این زمینه بدون رقیب است. این کنسول نه تنها اپلیکیشن‌های ثابت پخش تلویزیونی (شامل نتفلیکس، هولو، یوتیوب، آمازون، اچ‌بی‌او و غیره) را دارد، بلکه ایکس‌باکس وان اس و وان ایکس قابلیت پخش سریال‌ها و فیلم‌های ۴K را دارا هستند. اگر شما یک تلویزیون ۴K دارید، ایکس‌باکس وان می‌تواند تبدیل به بهترین اکسسوری منزل‌تان شود.

فراتر از همه این‌ها، ایکس‌باکس وان اس و وان ایکس مجهز به پخش‌کننده  بلوری ۴K نیز هستند. باید خاطرنشان کنیم که ایکس‌باکس تنها کنسولی است که می‌تواند بلوری‌ها را پخش کند. در صورتی که شاهد سورپرایزی از جانب سونی (غیرمحتمل) و یا نینتندو (بسیار غیرمحتمل) نباشیم، این کنسول احتمالا تا چند سال آینده هیچ رقیبی نخواهد داشت. پس اگر محتوای ۴K برایتان مهم است، هیچ کنسولی بهتر از ایکس‌باکس وان نمی‌توانید پیدا کنید.

این کنسول تنها برای کسانی که رو به آینده حرکت می‌کنند، نیست. ایکس‌باکس وان همچنین می‌تواند برایتان سی‌دی‌های صوتی پخش کند. شما حتما آن‌ها را به خاطر می‌آورید. اگر همچنان تمایل به پخش سی‌دی صوتی دارید، ایکس‌باکس وان تنها کنسول بازی است که این امکان را به شما می‌دهد. بله، درسته. پلی‌استیشن ۴ می‌تواند دی‌وی‌دی‌ها و بلوری‌های معمولی را پخش کند ولی قادر به پخش سی‌دی‌ها نیست. هر دو کنسول، اپلیکیشن‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای را دارند ولی تنها ایکس‌باکس است که قابلیت پخش سی‌دی ‌های صوتی را دارد.

مایکروسافت زمانی که برای اولین بار کنسول‌های ایکس‌باکس وان را به بازار عرضه کرد، گام بزرگی برای پشتیبانی از باکس‌های کابلی و آنتن‌های تلویزیونی برداشت. هرچند این قابلیت‌ها دیگر چندان محبوب نیستند اما همچنان وجود دارند. کنسول را به ورودی تلویزیون‌تان وصل کنید و OneQuide را ست‌آپ کنید تا بدون تغییر ورودی، کانال‌ها را جستجو و آن‌ها را تماشا کنید.

پلی‌استیشن ۴ مناسب برای تلویزیون اینترنتی و پخش ۴K


مانند ایکس‌باکس وان، در پلی‌استیشن ۴ نیز شما می‌توانید اکثر سرویس‌های پخش ویدیو مانند نتفلیکس، هولو، یوتیوب، آمازون و اچ‌بی‌او را تماشا کنید. پلی‌استیشن ۴ نیز مانند ایکس‌باکس وان پخش ویدیوهای ۴K را پشتیبانی می‌کند.

پلی‌استیشن ۴ برخلاف ایکس‌باکس وان، از ۴K را پشتیبانی نمی‌کند. به‌رغم اینکه سونی تکنولوژی بلوری را دارد ولی تابحال تصمیمی درباره اضافه کردن پخش‌کننده بلوری بر روی مدل‌های ارتقا یافته کنسول خود نگرفته است.

اگر نبود پخش‌کننده بلوری ۴K برایتان مهم نیست پلی‌استیشن ۴ می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. پلی‌استیشن ۴ پرو از بازی‌های ۴K پشتیبانی می‌کند. پلی‌استیشن ۴ همچنین انتخاب‌های بهتری برای بازی‌های منحصربه‌فرد دارد. در حالی‌که تمرکز عمده ما بر روی سینمای خانگی است ولی این گزینه می‌تواند برای باز‌ی‌کنندگان موضوع مهمی باشد. اگر تعداد بازی‌های ۴Kتان زیاد است و بلوری ۴K چندان برایتان مهم نیست، بنابراین پلی‌استیشن ۴ گزینه جذابی برای شما حتی به عنوان یک دستگاه سرگرمی خواهد بود.

در حالی‌که سونی تمایل چندانی نسبت به بلوری‌های ۴K نداشت اما اقدامش در سوئیچ از تلویزیون کابلی به پکیج‌های تلویزیون اینترنتی بسیار به‌جا و مناسب بود. ضمنا پلی‌استیشن ۴ مجهز به پلی‌استیشن Vue است. اگر اسم آن را هرگز نشنیده‌اید، منظور اشتراک سرویس‌های پخش تلویزیونی است که به شما اجازه می‌دهد تا تلویزیون‌ها را به‌صورت اینترنتی بر روی سیستم خودتان پخش کنید. با توجه به نیازهای‌تان، این مورد می‌تواند جایگزین پکیج‌های کابلی شما گردد.

ایکس‌باکس وان اپلیکیشنی برای پخش زنده تلویزیون هولو (Hulu) و اسلینگ (Sling) (که هیچ کدام از این‌ها برای پلی‌استیشن ۴ در دسترس نیست) دارد ولی براساس هزینه‌های پخش، در حال حاضر پلی‌استیشن Vue جزو بهترین سرویس‌های پخش زنده تلویزیونی است و شما می‌توانید با پلی‌استیشن ۴ این امکان را برای خودتان فراهم کنید.

سوئیچ نینتندو تنها مناسب برای پخش هولو

کدام کنسول بازی بهترین سیستم سرگرمی خانگی است؟

کنسول سوئیچ شرکت نینتندو فوق‌العاده است. حتی ماه‌ها بعد از خرید کنسول، درباره این‌که این کنسول به لحاظ سخت‌افزاری و فنی چگونه کار می‌کند بحث‌های زیادی داشتیم. نینتندو خیل عظیمی از بازی‌های مخصوص این کنسول را روانه بازار کرد و گویا پایانی هم برای آن‌ها وجود ندارد.

ما سخت تلاش کردیم تا دلیل خوب و قانع‌کننده‌ای برای تماشای فیلم‌ یا سریال‌های تلویزیونی بر روی سوئیچ پیدا کنیم. از دید فنی این امکان وجود دارد! شاید به این فکر می‌کنید که این کنسول قابل حمل به‌راحتی می‌تواند تبدیل به یک کنسول عالی برای پخش تلویزیونی شود و در هتل و هواپیما فیلم و سریال ببینید. اما یک مشکل اساسی وجود دارد. اینجا لیست همه اپلیکیشن‌های ویدیویی که برای سوئیچ در دسترس هستند معرفی می‌کنیم: هولو!

فقط همین! زمانی که نینتندو اجازه ساخت اپلیکیشن‌های پخش ویدیو را داد، هولو اولین شرکتی بود که وارد این عرصه شد. هفت ماه بعد از آن (هفت ماه!) حتی یک اپلیکیشن هم به آن اضافه نشد. اخیرا نتفلیکس هم تمایل چندانی برای ارایه اپلیکیشنی برای سوئیچ از خود نشان نداد و با بیان عبارات مبهم گفت که امیدوار است در آینده نزدیک چنین اتفاقی بیافتد. این جملات معنای خوبی ندارند، به‌ویژه از طرف شرکتی که تقریبا بر روی همه پلت‌فرم‌های شناخته‌شده اپلیکیشن دارد.

هنوز این ابهام وجود دارد که آیا این شرکت‌های پخش‌کننده هستند که نمی‌خواهند اپلیکیشنی برای سوئیچ داشته باشند (حتی با علم به اینکه چه تعداد از مردم کنسول سوئیچ دارند) یا اینکه آن‌ها از نینتندو درخواست کرده‌اند و این نینتندو بوده که جوابی به آن‌ها نداده است (بسیار محتمل است). اینکه کدامیک از این‌ها دلیل واقعی آن بوده است در اصل موضوع تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. اگر شما می‌خواهید هر چیزی به‌جز هولو تماشا کنید، سوئیچ انتخاب مناسبی برای شما نیست.

در کل، هم ایکس‌باکس وان اس/ایکس و هم پلی‌استیشن ۴ دستگاه‌های سرگرمی خانگی فوق‌العاده‌ای برای شما خواهند بود. اینکه کدامیک را انتخاب کنید تنها بستگی به این دارد که چه انتظاری از پخش‌کننده خود دارید. اگر می‌خواهید ویدیوهای بلوری ۴K پخش کنید یا به اشتراک کابلی‌تان متصل شوید، ایکس‌باکس وان همان چیزی است که به دنبالش هستید. اگر بیشتر محتواهای شما ۴K است و احتمالا می‌خواهید که تعدادی تلویزیون زنده از پلی‌استیشن Vue تماشا کنید، پس پلی‌استیشن ۴ پرو انتخاب مناسبی برایتان است. اما اگر تنها هولو برای‌تان مهم است و نه هیچ چیز دیگری، پس می‌توانید سوئیچ را انتخاب کنید، در غیر این‌صورت هرگز سراغ آن نروید!



منبع : اکونیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار