کد خبر: ۱۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 22
با این که در گذشته مایکروسافت در رابطه با پشتیبانی از بازی‌های واقعیت مجازی(VR) و تکنولوژی‌‌های مرتبط با آن توسط کنسول Xbox One قول داده بود، اما گویی آن‌ها از وعده‌های خود منصرف شده‌اند و حتی برای پشتیبانی از واقعیت افزوده (AR) هم برنامه‌ای ندارند.
به گزارش آی تابناک : رئیس بخش بازاریابی مایکروسافت، مایک نیکولز(Mike Nichols) در رابطه با عدم پشتیبانی آن‌ها از بازی‌ها و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و افزوده روی کنسول‌های خود این گونه توضیح داده بود که:

ما هیچ برنامه‌ای برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در کنسول‌های ایکس‌باکس نداریم. چشم‌انداز ما روی این مسئله این است که احتمالاً رایانه‌های شخصی بهترین پلتفرم برای تجربه‌ای تاثیرگذار در واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی(MR-ترکیبی از ‌VR و AR) هست.

نکته‌ای اساسی در این جا این است که مایکروسافت در زمان معرفی و عرضه کنسول Xbox One X به قابلیت‌های سخت‌افزاری آن اشاره کرده و بیان داشت که این کنسول می‌تواند پرچمدار بازی‌های 4K و VR در صنعت بازی‌های ویدیویی باشد. حتی فیل اسپنسر(Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس اشاره کرده بود که ایکس‌باکس وان ایکس با قدرت بسیار بالای خود هیچ مشکلی بابت ارائه یک تجربه واقعیت مجازی باکیفیت ندارد.

با تمامی این‌ها فردی از جانب مایکروسافت در ایمیلی که برای خبرگزاری CNET ارسال کرده بود، این گونه در رابطه با این مسئله صحبت کرده بود:

به دلیل فرصت‌هایی که با استفاده از واقعیت ترکیبی فراهم کرده است و به دلیل این که ما اعتقاد داریم که تجربه کاربران روی پلتفرم پی‌سی هم‌اکنون بهترین تجربه ممکن در این زمینه است، ما در این مسئله روی این پلتفرم تمرکز کرده‌ایم و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در رابطه با واقعیت ترکیبی برای کنسول‌ها نداریم.




منبع : CNET
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار