کد خبر: ۱۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 21
کیت دوربین TrueDepth اپل که تولیدکنندگان موبایل را طی نیمه نخست سال 2018 به تولید دیوایس هایی با بریدگی نمایشگر ترغیب کرد.

به گزارش آی تابناک : کیت دوربین TrueDepth اپل که تولیدکنندگان موبایل را طی نیمه نخست سال 2018 به تولید دیوایس هایی با بریدگی نمایشگر ترغیب کرد، سخت افزاری معمولی برای تشخیص چهره نیست؛ برخلاف آن چیزی که سامسونگ با آخرین پرچمدارش پیش از عرضه آیفون X ارائه کرده بود.

تکنولوژی اسکن سه بعدی چهره دیگر در انحصار آیفون X نیست

به گزارش بولتن نیوز ،قابلیت تشخیص چهره آیفون X صرفاً با استفاده از دوربین جلو انجام نمی شود؛ در عوض تمام جادو با استفاده از یک امیتر و قابلیت های نرم افزاری عملی می شود. جالب است بدانید قطعات اضافی این دوربین که Face ID و انیموجی ها را روی آیفون X محقق کرده اند، از سوی تامین کنندگان اپل «جولیت» و «رومئو» نام گرفته اند؛ زیرا بدون هرکدام از آنها، سیستم به درستی کار نخواهد کرد.

رومئو یک پروژکتور نقطه ای است که 30 هزار پرتو نزدیک به مادون قرمز را به سمت چهره شما می تاباند تا الگو آن را به دست آورد. در این بین، جولیت هم یک دوربین مادون قرمز است که عمق را محاسبه کرده و به نقشه تهیه شده از چهره شما شکلی سه بعدی می بخشد.

این قطعات، همان قطعاتی هستند که باعث شدند اپل طی هفته های ابتدایی عرضه آیفون X با مشکل عرضه مواجه گردد. اما در این یک سال، اوضاع تغییر کرده. چند تولیدکننده موبایل از همین حالا به سراغ تکنولوژی اسکن سه بعدی چهره رفته اند و همگی به دنبال کارکردی مشابه به ساخته اپل هستند. البته برخی تحلیلگران معتقدند که اپل در رقابت بر سر TrueDepth، حداقل دو سال از رقبایش جلو است.

نخستین شرکتی که مسیر اپل را در پیش گرفت شیائومی بود که همین چند وقت پیش از نسخه سفارشی موبایل می 8 رونمایی کرد؛ این نسخه مخصوص همراه با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و اموجی هایی که شدیداً به انیموجی های آیفون شباهت دارند از راه می رسد.

بعد از این هم نوبت به موبایل تازه معرفی شده Oppo Find X رسید که روز گذشته در مراسمی در لوور پاریس رونمایی شد. باورتان نمی شود که می 8 و Find X نخستین موبایل های اندرویدی با اسکنر سه بعدی واقعی هستند؟ کافیست نگاهی به قطعات مورد استفاده بیندازید و آنها را با نمونه اپل مقایسه کنید.

Oppo می گوید که موبایل جدیدش 15 هزار پرتو نور را به سمت چهره کاربر می تاباند؛ این رقم روی آیفون X دو برابر است. با این حال به نظر نمی رسد که تفاوت نیم ثانیه ای باز کردن قفل دستگاه، اهمیت چندانی برای اوپو یا حتی کاربران داشته باشد. با در نظرگیری این موضوع که تکنولوژی Face ID راه خود را به جهان اندروید باز کرده، به هیچ وجه بعید نخواهد بود که سامسونگ هم از آن در گلکسی اس 10 استفاده کند. با این حال باید دید که کدام شرکت می تواند انیموجی های باکیفیت تری طراحی کند، تا به اینجای کار که همه صرفاً از اپل تقلید کرده اند.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار