کد خبر: ۱۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 21
کنسرسیوم اتصالات اتومبیل، سازمانی که اپل هم یکی از اعضای آن است خبر از انتشار Digital Key Release 1.0 داده است؛ راهکاری تازه که استانداردهای جدیدی را بنیان گذاشته و به کاربران اجازه می دهد تا کلید دیجیتالی یک اتومبیل را روی اسمارت فون خود دانلود کنند. این سیستم که «اتصالی یکپارچه» و سازمانی میان دیوایس و اتومبیل برقرار می کند، از همین حالا برای استفاده از سوی کمپانی های فعال در این زمینه آماده است.
به گزارش آی تابناک : گذشته از اپل، کمپانی های بزرگی به عضویت کنسرسیوم مورد اشاره درآمده اند که از جمله آنها می توان به آئودی، بی ام دبلیو، جنرال موتورز، هیوندای، ال جی الکترونیکس، پاناسونیک، سامسونگ و فولکس واگن اشاره کرد.

کلید دیجیتالی جدید کنسرسیوم اتصالات اتومبیل، برپایه تکنولوژی NFC کار می کند و توسعه یافته تا امکان قفل کردن، باز کردن قفل، روشن کردن موتور و به اشتراک گذاری دسترسی به اتومبیل از طریق دیوایس های هوشمند مثل آیفون میسر شود.

این سیستم امنیت بالایی داشته و به تولیدکنندگان اتومبیل اجازه می دهد به کمک زیرساخت Trusted Service Manager که خود بر NFC مبتنی است، یک کلید دیجیتالی را به موبایل های هوشمند انتقال دهند. با توجه به تمایلی که مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان داده اند، کنسرسیوم اتصالات اتومبیل از همین حالا توسعه Digital Key 2.0 را آغاز کرده که استانداردهای پروتکل تشخیص هویت میان اتومبیل و دیوایس هوشمند را معین خواهد کرد.

ناگفته نماند که برخی تولیدکنندگان اتومبیل مانند آئودی از همین حالا سرویس کلید دیجیتالی را به مشتریان خود ارائه می کنند اما برخی دیگر مثل فولکس واگن، به دنبال بهره گیری از آن در آینده نزدیک هستند.




منبع : MACRUMORS 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار