تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 21
هکرها به یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی حمله کردند. هفته پیش نیز صرافی کره ای Coinrail مورد حمله قرار گرفته بود.
به گزارش آی تابناک : افزایش چشمگیر ارزش رمزپول ها باعث شده تا مراکز مبادله این ارزها به یکی از اهداف محبوب هکرها تبدیل شود. در آخرین مورد نیز مسئولان صرافی  Bithumb مدعی از دست دادن ۳۱ میلیون دلار در یک حمله سایبری شدند.

حمله به یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی
مرکز Bithumb یکی از بزرگترین مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی است و از نظر ارزش بیت کوین و اتریوم جزو ده مرکز بزرگ دنیا است. مسئولان این سایت در توییتی خبر از سرقت توکن هایی با ارزش حدود ۳۵ میلیارد وون، معادل ۳۱ میلیون دلار دادند که البته این توییت سریعا حذف شد.

البته صرافی Bithumb جبران خسارت کاربران را قبول کرده اما به منظور بهبود سیستم کیف پول، ذخیره و تجارت ارزهای مجازی را به حالت تعلیق درآورده است. چند روز پیش نیز این مرکز خبر انتقال دارایی ها را به کیف پول های سرد به منظور بروزرسانی دیتابیس و سیستم امنیتی اعلام کرده بود.

اینکه حمله قبل از بهینه سازی بوده است یا نه، مشخص نیست ولی ممکن است اعلام این خبر، توجه هکرها را جلب کرده باشد.

تردیدهای بسیاری پیرامون حمله به صرافی های ارز مجازی وجود دارد و بسیاری آن را صحنه سازی می پندارند. برای مثال در اوایل ماه جاری گزارشاتی در مورد مالیات ۳۰ میلیارد وونی Bithumb توسط دولت کره منتشر شده بود که همزمانی آن با حمله اخیر و نزدیک بودن این مبالغ به یکدیگر به تردیدها در مورد صحت حمله دامن زد.

اگرچه صرافی Bithumb از توان کافی برای پوشش خسارت ها برخوردار است اما این مساله در مورد همه مراکز صدق نمی کند و بهتر است افراد فعال در حوزه ارزهای مجازی دارایی های خود را به جای سایت در کیف پول های شخصی (ولت) ذخیره کنند.



منبع: techcrunch
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار