کد خبر: ۱۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 21
اگر بگوییم مایکروسافت در E3 امسال گل کاشت، اغراق نکردیم؛ Xbox از حالا قدم محکمی برای آینده خود برداشته است. با زومجی و تحلیل کنفرانس E3 2018 مایکروسافت همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : مدت‌ها بود که مایکروسافت زیر بار فشارهای منتقدین و طرفداران قرار داشت. بازی‌های کم، استودیوهای کم و مشکلاتی دیگر. اما در این E3، در کنفرانس E3 2018، مایکروسافت بالاخره خودی نشان داد و نه تنها امید را در دل طرفدارانش زنده کرد، بلکه نظر افرادی را که به ایکس‌باکس علاقه‌ چندانی نداشتند هم به خود جلب کرد.

به طور واضح‌تر، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌ باکس و سرگرمی مایکروسافت، از E3 2018 به بهترین شکل استفاده کرد تا پیام خود را به گوش همه برساند: کمپانی مایکروسافت تمامی انتقادها را شنیده است و تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا این نقاط ضعف را پوشش دهد. همانطور که قبلا هم اشاره کردم، فیل اسپنسر تقریبا یک سال است که قدرت و اختیار کامل بخش ایکس‌باکس را به دست آورده و دیگر خبری از بودجه محدود نیست. بنابراین او با چند ماه فرصتی که در اختیار داشت، قدم محکمی برای شروع کار خود برداشت. در مطلبی که پیش از آغاز E3 امسال نوشتم، گفته بودم که تمامی بخش ایکس‌باکس، از خود فیل اسپنسر گرفته تا استودیوهای داخلی، به خاطر عدم توجه لازم از سوی کمپانی مادر، بودجه بسیار محدودی داشتند و همین موضوع باعث افت آن‌ها شده بود. اما یک سال است که ایکس‌باکس به یکی از بخش‌های رسمی این کمپانی تبدیل شده است و می‌توان امیدوار بود که باز هم شاهد درخشش این محصول در صنعت گیم باشیم.

phil Spencer

این بهترین کنفرانس تاریخ مایکروسافت بود و مخاطبانش را به شدت راضی کرد

کنفرانس ایکس‌باکس E3 2018، قطعا و بدون شک، بهترین اجرای چند سال اخیر کمپانی مایکروسافت بود. چه در زمینه معرفی بازی، چه در زمنیه کیفیت بالای اجرا، چه در زمینه هیجان! مایکروسافت به لطف برنامه ریزی‌های فیل اسپنسر، توانست شور و هیجانی را که چندین سال است منتظرش بودیم عملی کند. سال‌ها بود که وعده‌های نادرستی از سوی ایکس‌باکس داده می‌شد، سال‌ها بود که هیچ هیجانی وجود نداشت و رقبایش در هر زمینه‌ای بهتر عمل می‌کردند. اما این بار، بعد از مدت‌ها، بالاخره صدای قدم‌های محکم ایکس باکس را به خوبی شنیدیم و تلاشش برای بهتر شدن و عمل کردن به وعده‌هایش را دیدیم. در تمام این مدت، از زمان معرفی افتضاح ایکس‌باکس وان، بازی‌های زیادی برای این کنسول معرفی و عرضه شدند. چه بازی‌های شناخته شده‌ای مانند Forza و Halo و چه بازی‌های جدیدی مانند Quantum Break یا Sunset Overdrive. مایکروسافت همیشه سعی داشت در این زمینه هم از رقبایش عقب نماند، اما نتوانست که نتوانست. این یک حقیقت غیر قابل انکار است که این کمپانی، نسل هشتم را به رقیب دیرینه‌اش و حتی به نینتندو سوییچ باخته است. اما خب با قبول کردن این مورد، یک نکته مهم در کنفرانس E3 مایکروسافت وجود داشت؛ نکته این است که مایکروسافت به خوبی نشان داد که ایکس‌باکس دیگر به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کمپانی تبدیل شده است و حالا حالاها قصد خروج از این صنعت را ندارد و همچنین، آن‌ها تمام قدرت خود را در پیش گرفته‌اند تا حداکثر تا ۲ سال آینده و با عرضه کنسول جدیدشان، شروعی تازه و استوار را در صنعت گیم استارت بزنند.

مایکروسافت کنفرانس خود را با یک تیزر جالب و مرموز شروع کرد. تیزر تریلری عجیب که بیشتر به یک نمایش گرافیکی خیره‌‌کننده شباهت داشت تا یک بازی؛ اما مشخص شد که این نمایش، مربوط به جدیدترین نسخه از سری دوست داشتنی هیلو است. بازی Halo: Infinite شاید برای کسانی که تا به حال سراغ هیلو نرفته‌اند نمایشی نه چندان حماسی داشت، اما برعکس برای طرفداران این سری یک پیام به شدت مهم داشت: هیلو با موتور گرافیکی جدید خود، کاملا به سبک کلاسیک گذشته‌اش بازگشته است. تمرکز اصلی این تریلر، نمایش قدرت موتور گرافیکی جدید استودیو Industries 343بود. موتوری به نام Slipspace Engine که وقت و هزینه زیادی صرف ساخت آن شده است.

Devil May Cry 5

بازی‌های مولتی‌پلتفرم

بعد از نمایش هیلو بود که با حضور فیل‌ اسپنسر، نمایش ۵۰ بازی، ۱۸ انحصاری و معرفی ۱۵ بازی جدید آغاز شد. نکته مهمی که این وسط وجود داشت، ایجاد دوباره همکاری خوب و دوستانه ایکس‌باکس با کمپانی‌های نام‌داری مانند الکترونیک آرتز، بتسدا، اسکوئر انیکس، یوبیسافت و بسیاری دیگر بود. اگر به یاد داشته باشید، شرایط ایکس‌باکس وان زمانی آن قدر ناامید کننده بود که بسیاری از بازیسازان، حتی دل‌شان نمی‌خواست بازی خود را برای این کنسول منتشر کنند و وقت خود را برای ساخت بازی روی پلی استیشن و پی سی صرف می‌کردند. اما خب با آمدن کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و ایجاد شرایطی بسیار راحت برای ساخت بازی روی کنسول‌های مایکروسافت، و همچنین با سر کار آمدن فیل اسپنسر در راس ایکس‌باکس به عنوان یکی از افرادی که روابط دوستانه را حتی با رقبای خود به هر چیزی ترجیح می‌دهد، اوضاع بسیار بهتر شد و این E3 به خوبی نشان داد که همه چیز برای مایکروسافت خوب پیش می‌رود.

مایکروسافت آن رابطه از دست رفته با کمپانی‌های مختلف را دوباره به دست آورد؛ چه با غربی‌ها و چه با بازیسازان شرقی

با این تفاسیر، شاهد حضور بازی‌های ترد‌ پارتی بزرگی در این کنفرانس بودیم. یکی از این بازی‌ها، که محبوب‌ترین بازی من هم است، Sekiro: Shadows Die Twice نام دارد. ۲ سال پیش بعد از معرفی Dark Souls 3 در کنفرانس مایکروسافت، دور از ذهن نبود که بازی جدید میازاکی و تیم فرام‌سافتور باز هم در کنفرانس مایکروسافت حاضر شود. بازی جدید آن‌ها کمی از سری سولزبورن و حال و هوای آن دور شده است و این بار در شرق آسیا، در ژاپن، در تاریخی کهن، باید توسط شخصیت اصلی بازی به نجات یک شاهزاده برویم. یکی دیگر از بزرگ‌ترین بازی‌های نمایش داده شده در این کنفرانس، Fallout 76 بود. چیزی که این معرفی را خاص کرد، حضور یکی از مشهورترین و کار بلدترین بازیسازها یعنی تاد هاوارد بود. او با حضور در این کنفرانس و صحبت در مورد بازی‌ خود، Fallout 76 را به نمایش درآورد و حتی کنفرانس را با قدرت سخنوری خود جذاب‌تر کرد.

Sekiro: Shadows Die Twice

تریلری از بخش داستانی بازی Battlefield V، تریلری از حالت War Mode بازی PlayerUnkown's Battlegrounds، نمایشی کامل از گیم‌پلی The Division 2، نمایشی از بازی بسیار محبوبKingdom Hearts III، نمایشی از دنیای مرموز Metro Exodus، معرفی کامل دنیای فوق‌العاده بازیDying Light 2 و در نهایت معرفی بازی Just Cause 4، به شدت مجلس مایکروسافت را گرم کرده بودند. همچنین We Happy Few از جمله بازی‌های مورد انتظاری است که حال و هوای جالبی دارد. این تریلر یک هدف دیگر هم داشت؛ این نمایش به ما نشان داد که بازی دیگر همانند روزهای اول معرفی‌اش، یک اثر مستقل کوچک نیست، بلکه به مراتب بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شده است.

اما برنامه مایکروسافت شگفت‌انگیز‌تر از این حرف‌ها بود، چرا که بازی‌های بزرگ‌تری هم در این کنفرانس معرفی شدند. یکی از آن‌ها، که البته پیش از کنفرانس خبرش لو رفته بود، عرضه بازی بسیار موفق Nier: Automata برای کنسول ایکس‌باکس وان است. این بازی یکی از آثار درخشان پلاتینیوم گیمز است که حالا می‌توان با وضوح 4K و پشتیبانی از HDR آن را روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس تجربه کرد؛ همراه با تمامی بسته‌های الحاقی عرضه شده!

اینکه بازی‌های‌ بزرگی مانند DMC 5 Sekiro و Jump Force در کنفرانس Xbox معرفی شدند، تلاش موفق فیل اسپنسر برای جلب اعتماد سازندگان ژاپنی را نشان می‌دهد

اما شگفتی بزرگ بعدی، معرفی اثری بود که حتی خوشبین‌ترین اشخاص این صنعت هم فکرش را نمی‌کردند این بازی، در چنین کنفرانسی معرفی شود؛ در مورد Devil May Cry 5 صحبت می‌کنم، قسمت پنجم یکی از برترین بازی‌های هک اند اسلش که به شدت منتظرش بودیم. حضور شخصیت‌های نرو و دانته، گرافیک خیره کننده، هیجانی وصف نشدنی، همه چیز بی‌نظیر بود. حضور این بازی در کنفرانس مایکروسافت، آدرنالین همه را به جریان انداخت. اما کار ژاپنی‌ها تمام نشده بود، چرا که اثر قدرتمند دیگری در این کنفرانس به نمایش در آمد؛ Jump Force، اثری که طرفداران بازی‌های انیمه‌ای را دیوانه خود کرد. Jump Force جدیدترین بازی کمپانی باندای نامکو است که چندین کاراکتر بسیار محبوب دنیای انیمه از جمله Dragon Ball Z ،Naruto و حتی Death Note را در خود جای داده است. این بازی که در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد، با گرافیک جذاب و کاراکترهای دوست داشتنی، خیلی زود به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال تبدیل شد. بعد از آن‌ها، یکی از بازی‌هایی که خیلی دوستش دارم، اما اصلا نمایش خوبی ارایه نکرد، بازی Shadow of The Tomb Rader بود. این بازی مورد انتظار، نمایشی جدید از گیم‌پلی داشت که از نظر من، کیفیت خوبی را ارایه نداد. البته این مورد را به کارگردانی بد سازنده تریلر ایراد می‌گیرم، چرا که برای خود بازی لحظه شماری می‌کنم.

Forza Horizon 4

بازی‌های انحصاری

اما مایکروسافت در زمینه بازی‌های انحصاری چه کار کرد؟ مایکروسافت در این زمینه به اندازه شکوه کنفرانسش، عالی عمل نکرد اما در عین حال ضعیف هم نبود. بعد از نمایش عالی Halo که قطعا طرفدارانش را به وجد آورد، شاهد نمایشی از گیم‌پلی بازی Ori and the Will of the Wisps بودیم. قسمت اول این بازی فوق‌العاده بود و آن طور که دیدیم، قسمت دوم آن نیز به نظر فوق‌العاده خواهد شد. بازی بعدی که فکر نکنم دیگر کسی برایش ذوق زده شود، Crackdown 3 با حضور تری کروز بود. در نمایش بازی باز هم شاهد خرابکاری‌های بی‌شماری بودیم. این بازی قرار است در بهار ۲۰۱۹ منتشر شود. فکر می‌کنم این بازی،‌ آخرین اثری از آن دوران سخت مایکروسافت باشد که باقی مانده و منتظر انتشارش هستیم. Black Desert Online دیگر اثری بود که نمایش زیبایی داشت. یک بازی آنلاین نقش آفرینی که باید ببینیم چطور می‌تواند در برابر رقیبانش ایستادگی کند. همچنین بالاخر قورباغه‌ها را دیدیدم؛ بازی Battletoads که خیلی وقت بود شایعه ساخت آن به گوش می‌رسید، با یک تیزر کوتاه معرفی شد. همچنین شاهد معرفی بسته‌های الحاقی و گسترش‌ دهنده‌های مختلفی برای انحصاری‌های مایکروسافت بودیم. بازی‌هایی نظیر Sea of Thieves و Cuphead بسته‌های الحاقی خود را به نمایش در آوردند.

در بخش انحصاری، مایکروسافت وسوسه کننده ظاهر نشد، اما عملکرد ناامید کننده‌ای هم نداشت

اما دو شگفتی بعدی کنفرانس، بازی‌های Forza Horizon 4 وGears of War بودند. درست زمانی که همه انتظار داشتیم سری Forza به شرق آسیا سفر کند، به بریتانیا رفت. این بازی ریسینگ که انگار قصد ندارد از بهتر و بهترین بودن دست بکشد، با یک نمایش گیم فوق‌العاده، گرافیک بصری فنی خارق‌العاده و نمایشی از تغییر فصل‌ها و ماشین‌های خیره کننده، توانست تمامی عاشقان ریسینگ را به وجد آورد. استودیو پلی‌گراند که به خوبی ثابت کرد یکی از بهترین ریسینگ ساز‌های حال حاضر صنعت گیم است، قصد دارد با این بازی پا را فراتر بگذارد و بلند پروازانه‌تر از همیشه عمل کند. هرچند همانطور که می‌دانید، پلی‌گراند دو تیم مجزا دارد. در این کنفرانس از تیم دوم آن‌ها که به تازگی تشکیل شده و به نظر می‌رسد روی یک Fable جدید مشغول به کار هستند، خبری نبود.

Gears 5

Gears 5 و Horizon 4، پرچمداران این نسل ایکس باکس هستند که البته نمایش جذاب و هیجان‌انگیزی ارایه دادند

اما این استودیو کوالیشن بود که طرفداران سری Gears را سورپرایز کرد. آن‌ها ابتدا با یک نمایش جالب کار خود را آغاز کردند؛ Gears Pop!. این بازی که بر اساس اکشن فیگورهای محبوب پاپ ساخته شده است، اولین بازی موبایل سری Gears of War برای اندروید و iOS به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. مشخص نیست هنوز بازی در چه سبکی است و چگونه دنبال خواهد شد، اما تریلر بازی نشان داد که با یک بازی بسیار بامزه طرف هستیم. اما این تنها نسخه فرعی سری Gears نبود و کوالیشن از جیب دیگرش، Gears Tactics را بیرون آورد. یک بازی استراتژی شبیه به بازی‌های سری XCOM که به صورت انحصاری برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد. بازی، یک پیش درآمد از سری‌ اصلی Gears of War است و داستان منحصر به فردی را روایت می‌کند. اما اصل ماجرا این نبود، اصل ماجرا Gears 5 بود که با تریلری فوق‌العاده معرفی شد. در بازی جدید، بر خلاف نسخه چهارم، به نظر می‌رسد سازنده بازی ریسک بیشتری به خرج داده است و وجود تم ماجراجویی در بطن بازی، حال و هوای دیگری به آن داده است. به نظر می‌رسد شخصیت اصلی این قسمت، کیت، نوه میرا، ملکه ارتش لوکاست‌ها است. او پس از جریان قسمت چهارم، حالا هر شب خواب‌های وحشتناکی می‌بیند، به نظر می‌رسد لوکاست‌ها و قدرت مادر بزرگش در فکر و ذهن او نفوذ کرده‌اند و اگر به دنبال جوابی برای این موضوع نباشد، مردم سیاره سرا با مشکلات عظیم دیگری رو به رو خواهند شد. این بازی قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود.

نمایش بازی‌های کنفرانس مایکروسافت با یک اثر خارق‌العاده تمام شد؛ Cyberpunk 2077. جدیدترین ساخته استودیو CD Projekt Red، سازنده بازی‌های The Witcher. این بازی سال‌ها است که در دست ساخت قرار دارد و به شدت مورد انتظار بود اما بعد از نمایش عالی بازی، بعد از دیدن محیط‌ها، برخی شخصیت‌ها و ارایه یک سری اطلاعات، سایبرپانک تبدیل به چشمه‌ای جوشان برای بازیکنانی شد که سال‌هاست برای تجربه چنین اثری تشنه هستند. مشخص نیست بازی چه زمانی عرضه خواهد شد، اما در کل این را متوجه شدیم که بازی فراتر و بزرگ‌تر از چیزی که انتظار داشتیم به دست طرفداران خواهد رسید.

Xbox

سرویس‌‌ها و سورپرایزها

قطعا یکی از نقاط قوت مایکروسافت، سرویس‌های فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که برای مخاطبانش در نظر گرفته است. بهترین سرویسی که آن‌ها تا امروز ارایه کرده‌اند، Xbox Game Pass است. این سرویس فوق‌العاده به شما اجازه می‌دهد ماهانه ۱۰۰ بازی مختلف را تنها با پرداخت ۱۰ دلار در ماه تجربه کنید. بازی‌های بزرگ، کوچک، مستقل و در هر سبکی، شامل این سرویس بی‌نظیر می‌شوند. در این کنفرانس مایکروسافت تایید کرد که بازی‌هایی مانند Halo: The Master Chief Collection، بازی Ashen، بازی Warhammer: Vermintide 2 و از همه جالب‌تر، بازی‌های کمپانی بتسدا مانند The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited و Fallout به جمع این سرویس اضافه می‌شوند.

طبق وعده اسپنسر، اسکارلت، هیولایی بزرگ‌تر و نیرومند در زمان خود خواهد بود

البته لازم است اشاره کنم که مایکروسافت سری هم به ID@Xbox زد و با اینکه وقت زیادی از کنفرانس را به خود اختصاص نداد، اما با معرفی سریع چند بازی، به خوبی حمایت خود را از بازیسازان مستقل اعلام کرد. از دیگر ویژگی‌های معرفی شده این کنفرانس، می‌توان به Fast Start اشاره کرد. این قابلیت، تکنولوژی جدیدی از تیم Xbox است که اجازه می‌دهد بازی‌ها، به شدت سریع‌تر از قبل اجرا و لود شوند. البته این تنها پروژه تیم ایکس باکس و مایکروسافت نیست، بلکه آن‌ها روی Microsoft AI کار می‌کنند. هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که سعی دارد روی عکس‌العمل دشمنان در بازی و ایجاد چالش جدید توسط دشمنان برای بازیکنان تمرکز کند. هدف اصلی این هوش مصنوعی، ایجاد تجربه‌ای است که به قول آن‌ها، تا امروز امکانش نبود. حال باید دید این هوش مصنوعی چقدر می‌تواند در دنیای بازی‌ها تحول ایجاد کند.  سرویس بعدی که مایکروسافت روی آن کار می‌کند، Microsoft Game Streaming است. مایکروسافت تایید کرد که آن‌ها روی سرویس استریمی با کیفیت بسیار بالا کار می‌کنند تا بتوانید بازی خود را روی هر دستگاهی، حتی گوشی‌های موبایل، استریم کنید. البته این پروژه هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد.

در نهایت، مایکروسافت در این کنفرانس، کار روی طراحی کنسول بعدی Xbox با نام رمزی اسکارلت را تایید کرد. فیل اسپنسر تاکید کرد که آن‌ها به ایکس‌باکس و ساخت کنسولی برای ارایه بهترین تجربه ممکن فکر می‌کنند و کنسولی به شدت قدرتمند را ارایه خواهند داد. تیم ساخت کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و سرفیس مایکروسافت روی این کنسول جدید کار می‌کنند و می‌‌توان با توجه به کارنامه درخشان این تیم، به کیفیت بالای کنسول بعدی‌شان امیدوار بود.

Xbox

اما مهم‌ترین بخش کنفرانس، نه بازی‌ها بودند و نه سرویس‌ها، بلکه زمانی بود که مایکروسافت نشان داد آینده‌ای قدرتمند را برای خود در نظر گرفته‌ است. برای نشان دادن این مورد، آن‌ها استودیوهای جدید و تازه خریداری شده‌ی خود را معرفی کردند؛ ۵ استودیو مهم. استودیو اول، The Initiative نام دارد، استودیویی که کاملا توسط مایکروسافت تاسیس شده است و توسط Darrell Gallagher رهبری می‌شود. این شخص پیش از این در کریستال داینامیک ریبوت موفق Tomb Raider را در سال ۲۰۱۳ ساخت، در اسکوئر انیکس به عنوان رهبر پروژه‌های مختلفی نظیر Deus Ex، Hitman، Just Cause، Life is Strange و بسیاری دیگر کار کرد. همچنین او به عنوان معاون ارشد اکتیویژن، روی بازی‌هایی نظیر Call of Duty: WWII، Destiny 2، Crash Bandicoot، Call of Duty: Infinite Warfare و بسیاری دیگر کار کرده است. حال مایکروسافت بودجه کلانی به او اختصاص داده تا استودیو The Initiative را گسترش دهد و افراد کاربلد زیادی را استخدام کند تا روی بازی‌های بسیار بزرگ و جدید کار کنند.

خرید استودیوهای جدید، بالاخره خیال طرفداران Xbox را راحت و آن‌ها را به آینده امیدوار کرد

استودیوی بزرگ بعدی، چیزی نیست جز Playground Games. استودیویی بسیار بزرگ و موفق شامل دو تیم که به خوبی قدرت خود را در زمینه بازیسازی ثابت کرده‌اند. البته هنوز مشخص نیست بازی غیر ریسینگ آن‌ها چطور خواهد بود، اما با سه شماره بی‌نظیر از سری Forza Horizon، به راحتی می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود. همچنین استودیو Undead Labs، دیگر استودیویی است که مایکروسافت به خدمت گرفت. در کارنامه این استودیو، دو قسمت از سری State of Dacay به چشم می‌خورد. اما استودیو بعدی، به مراتب موفق‌تر از استودیو آنددلبز به نظر می‌رسد. مایکروسافت به تازگی استودیو Compulsion Games را به خدمت گرفت، استودیویی که بازی متفاوت و جالب We Happy Few را در اختیار دارد. بزرگ‌تر شدن این بازی نسبت به گذشته، شاید به خریداری شدن آن‌ها توسط مایکروسافت ربط داشته باشد، هرچند که بازی طبق قرار داد قبلی توسط استودیو Gearbox منتشر خواهد شد. اما استودیویی که معرفی آن با شگفتی همراه شد، استودیو موفق سازنده بازی‌هایی چون Hellblade یعنی Ninja Theory است. استودیویی که می‌تواند با ساخت آثاری بزرگ و با آزادی عمل مناسب، رنگ رو رویی تازه به سری بازی‌های انحصاری مایکروسافت ببخشد. به گفته اعضای استودیو نینجا تئوری و صحبت‌های مایکروسافت، دیگر خبری از ایجاد فشار و محدود کردن استودیوها برای ساخت بازی نیست و سازندگان این آزادی را دارند تا روی اثری که می‌خواهند کار کنند.

Halo: Infinite

جمع‌بندی

کنفرانس مایکروسافت، برای اولین بار در تاریخ E3، هیچ چیز کم نداشت، عالی بود، باشکوه بود، سورپرایز داشت و همه چیز طبق برنامه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب پیش رفت. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که مایکروسافت، برای نسل هشتم ایکس‌باکس هیچ چیز بزرگ و جدیدی نداشت. در طی یک سال آینده، این Gears of War و Forza Horzion هستند که به عنوان پرچم‌داران ایکس‌باکس در کنار یک سری بازی‌های بزرگ و کوچک‌ دیگر، وظیفه به پایان رساندن این نسل را برعهده دارند. بنابراین اگر Gears of War و Horizon را دوست دارید، اگر عاشق بازی‌های ریسینگ و شوتر هستید، با توجه به این دو انحصاری بزرگ و همچنین همکاری خوب مایکروسافت با استودیوهایی نظیر یوبیسافت و الکترونیک آرتز، خرید یک ایکس‌باکس، مخصوصا Xbox One X، گزینه‌ای خوب است.

مایکروسافت این نسل را باخت، اما از حالا مشخص است که نسل بعدی را محکم و قدرتمند آغاز خواهد کرد

با اینکه مایکروسافت چیز جدیدی برای این نسل ایکس‌باکس نداشت، اما برای نسل بعد، حداقل برای یک تا دو سال آینده به بعد، برنامه‌های فوق‌العاده چیده است. این اولین سال قدرت گرفتن فیل اسپنسر و کسب بودجه‌ای کلان برای ایجاد ستون‌هایی مستحکم برای ساختمان Xbox است و تا همینجا هم در E3 2018 به خوبی نشان داده‌اند که آینده‌ای درخشان در انتظارشان است. آن‌ها حالا ۱۱ استودیو بزرگ دارند که بازی‌های خود را برای ۲ سال آینده آماده می‌کنند (که البته به گفته آن‌ها، این تازه شروع کار است و استودیوهای دیگری به این جمع اضافه خواهند شد). همچنین حداکثر تا دو سال دیگر، کنسول قدرتمند بعدی مایکروسافت با نام رمزی اسکارلت، پا به میادین خواهد گذاشت و نبردی نفس‌گیر را با پلی استیشن 5 آغاز خواهد کرد. مایکروسافت این نسل را باخت، اما نسل بعدی برای آن‌ها از حالا بوی هیجان و قدرت می‌دهد.



منبع : زومجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار