کد خبر: ۱۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 20
شرکت تی پی لینک روتر تازه ای به نام دکو ام ۹ پلاس تولید کرده که قابلیت کنترل و مدیریت لوازم خانگی هوشمند را دارد و اتصال آنها به اینترنت را تسهیل می کند.
به گزارش آی تابناک : این روتر بر خلاف سایر روترها یک روتر سه بانده است. روترها معمولا دارای دوباند هستند. اما استفاده از سه باند در این روتر هم سرعت آن را افزایش می دهد و هم ایجاد یک شبکه ارتباطی اختصاصی بین واحدهای مختلف روتر را ممکن می کند. این امر ارتباطات اینترنتی و شبکه ای رایانه ها و تلفن های همراه را هم سریع تر می کند.

اما جالب ترین ویژگی این روتر امکانات مربوط به هوشمندسازی منازل است. روتر M۹ Plus از پروتکل بی سیم زیگ بی پشتیبانی می کند که مورد پشتیبانی بسیاری از لوازم خانگی هوشمند است. همین امر ارتباط روتر یادشده با بسیاری از این نوع لوازم منزل مانند لامپ های هوشمند، کلیدهای برق هوشمند، قفل های در پیشرفته و غیره و مدیریت آنها از طریق روتر را امکان پذیر می سازد. روتر یادشده از فناوری بلوتوث هم پشتیبانی می کند.

برای تسهیل مدیریت روتر و وسایل مختلف متصل به آن شرکت تی-پی لینک نرم افزاری به نام دکو نیز ابداع کرده که قادر به دریافت فرامین صوتی نیز هست و با دستیار صوتی الکسای شرکت آمازون سازگاری دارد.

قیمت پایه روتر یادشده ۱۸۰ دلار است که در صورت خرید تجهیزات و امکانات اضافه برای آن قیمت این روتر به ۳۰۰ دلار افزایش می یابد.




منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار