کد خبر: ۱۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 20
با وجود این‌که هواوی پیش از این نسخه آزمایشی آپدیت اندروید 8 برای پی 9 را منتشر کرده بود ظاهراً برنامه خود برای عرضه نهایی این آپدیت را لغو کرده است.

به گزارش آی تابناک : زمستان سال گذشته هواوی نسخه آزمایشی اندروید 8 اوریو را برای برخی از پرچم‌داران قدیمی خود از جمله میت 8 و سری پی 9 منتشر کرد. اما حالا براساس ایمیلی از پشتیبانی انگلیس هواوی این برند چینی از عرضه آپدیت اندروید 8 برای پی 9 منصرف شده است.

معمولاً از پرچم‌داران اندرویدی انتظار داریم تا دو سال و دو آپدیت بزرگ اندرویدی پشتیبانی نرم‌افزاری از سازنده خود دریافت کنند. پی 9 هواوی در سال 2016 با اندروید 6.0 مارشملو عرضه شد و سال گذشته با یک آپدیت بزرگ به نسخه 7.0 نوگت ارتقا یافت؛ به این ترتیب کماکان انتظار داریم تا آپدیت اندروید 8 هم برای این گوشی عرضه شود. با این حال ظاهراً هواوی اعتقاد دارد این گوشی قادر به اجرای آخرین نسخه از اندروید نیست و ادعا می‌کند محدودیت‌های سخت‌افزاری ممکن است باعث هنگ کردن دستگاه یا افزایش مصرف انرژی باتری شود.

راستش را بخواهید این توجیه‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و عدم ارتقای پی 9 به اندروید 8 می‌تواند کاربران را نسبت به خرید پرچم‌داران کنونی هواوی یعنی میت 10 و پی 20 نیز بدبین کند. درحالی‌که رقبایی مانند سامسونگ، ال‌جی، گوگل و اپل حداقل پرچم‌داران خود را تا 2 سال پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کنند و هواوی همین حالا هم گوشی‌های بسیار ضعیف‌تر با اندروید 8 روانه بازار کرده این توجیه چندان خوشایند نیست. هنوز مشخص نیست که دلیل انصراف هواوی از تصمیم خود آن هم چندماه پس از عرضه نسخه آزمایشی آپدیت چه بوده اما شاید بتوان چیپست Kirin 955 را مقصر دانست.

گفتنی است هواوی به صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرده اما ایمیل بخش پشتیبانی انگلستان این شرکت گواه این تصمیم است. علاوه بر این هنوز تکلیف گوشی‌های دیگری مانند پی 9 لایت، پی 9 پلاس و میت 8 مشخص نشده است.




منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار